Els guardians i les guardianes del bosc

Aquest dimarts 6 de febrer els alumnes de tercer de l’escola Escola Nova de Cervelló, els Guardians i les Guardianes del bosc, han pensat: per què no ens apropem al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi i descobrim el bosc del Parc Natural de la Serra de Collserola?

Quan han arribat, de seguida han reconegut els fantàstics dibuixos que s’estaven projectant a la pantalla: eren els seus! Justament els que ens havien fet arribar amb tot allò que creien que trobarien al bosc.

Un cop ben esmorzats han caminat fins al pont de la Sibèria on han conegut en Quercus, un arbre gegantí que els hi ha donat la benvinguda. L’han dibuixat i s’han dividit en grups per fer tres activitats diferents:

Primer han fet un estudi complet d’en Quercus prenent mides de la seva alçada i el seu perímetre. També han examinat les seves fulles, els seus fruits i han fet un calc de la seva escorça. Finalment han descobert que es tractava d’una gran alzina!

Després han entrat amb els ulls embenats al bosc per tal de potenciar tots els sentits i descobrir noves sensacions. Han gaudit força d’aquesta nova experiència i a més han aprés a esbrinar l’orientació del vessant amb la brúixola.

Finalment han fet una gimcana dins el bosc per conèixer les sis plantes més característiques i han descobert que el bosc que han explorat és un fantàstic alzinar.

Han estat uns grups molt treballadors i curiosos d’explorar la natura que els envolta, fins ben aviat!

1. Laura

Moltes gràcies, Jairo i Engràcia!
    Els nois i les noies de l’Escola Nova ho hem passat d’allò més bé i hem après moltes coses noves del Bosc i de les plantes. Sou uns grans professionals i uns biòlegs excel·lents. Esperem veure-us l’any vinent amb una nova aventura.
    Un gran petó des de la classe dels Guardians i guardianes de la Galàxia, que aquest cop canvien el seu nom per visitar Can Santoi. 😘😘😘