L’Escola Miquel Martí i Pol s’endinsa en el món de la meterorologia

Les classes Atletisme 800m i Mountain Bike de 5è de primària han vingut avui, dilluns 7 de febrer, des de l’Escola Miquel Martí i Pol de Sant Feliu de Llobregat fins al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi per realitzar l’observació i mesura del temps atmosfèric i aprendre quins instruments s’utilitzen per poder fer-ne la predicció de l’endemà.

Per començar han visitat la nostra caseta meteorològica, on han pres nota de les dades meteorològiques del dia d’avui. Després han vist els diferents aparells que ens permeten conèixer la temperatura (els termòmetres d’aire, de màxima i mínima, d’aigua i de terra), la humitat relativa de l’aire (l’higròmetre), la quantitat de pluja que ha caigut (el pluviòmetre), la velocitat del vent (l’anemòmetre) i la seva direcció (el penell, ajudant-se d’una brúixola per orientar-lo). Han fet una gimcana on han après a utilitzar tots aquests aparells i han registrat totes les dades en una fitxa amb les seves unitats corresponents.

Seguidament han utilitzat la seva pell com un termòmetre per tal d’esbrinar la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra; han comparat el que havien sentit amb la temperatura real que marcaven els termòmetres i han aconseguit encertar-ne dues! Aquesta activitat els ha permès comprovar que nosaltres també percebem la temperatura, tot i que les sensacions de cadascú poden ser diferents.

Per acabar, s’han centrat en una de les feines dels meteoròlegs: la predicció del temps. Han preparat el mapa del temps de demà, a partir del de la web del Servei Meteorològic de Catalunya, i s’han repartit, per equips, les diferents tasques que s’han de fer per poder gravar-la com si estiguessin a un plató de televisió: la direcció, els presentadors, l’apuntador, la càmera i l’il·luminació.

Meteoròlegs i meteoròlogues, heu fet una gran tasca, fins ben aviat!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>