La història geològica d’un riu fins arribar al mar

Una mica més amunt de l’escola Angel Guimerà d’aquesta localitat es poden apreciar molt bé els afloraments, en nivells superposats de: conglomerats, gresos, i calcàries.

Van analitzar cada afloraments tot mesurant estrats, alçades, direccions i capbussaments  de les capes; també van determinar la duresa i composició de les roques. Amb totes les dades recollides van poder interpretar l’origen de tota la seqüència que es correspon a una transgressió marina d’una plana al·luvial.

Un cop al centre i amb la informació obtinguda podran realitzar la columna estratigràfica i un tall topogràfic de la zona per a determinar en quina vessant de muntanya es poden trobar surgències d’aigua.