La classe Ponent fa la predicció del temps

Dijous 21 de gener hem tornat a l’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues de Llobregat per fer l’activitat de meteorologia “Quin temps fa?” amb el grup Ponent de 3r de primària.

Hem començat fent una introducció sobre els instruments meteorològics i coneixent quines son les seves unitats de mesura. Llavors s’han dividit en dos meitats per fer dues tasques simultàniament.

Una meitat ha començat fent una gimcana meteorològica que consta de sis proves per aprendre a manipular diferents aparells meteorològics (com termòmetres, pluviòmetre, anemòmetre i penell). Un cop acabada la gimcana han fet un taller sorpresa de sensacions on han utilitzat el seu propi cos per captar diverses temperatures i han comparat les seves sensacions amb les mesures reals. Han sigut bons termòmetres humans!

Mentrestant l’altra meitat han fet d’homes i dones del temps i han preparat la predicció del temps de l’endemà a partir dels mapes que proporciona el Servei Meteorològic de Catalunya. Han redactat un petit informe meteorològic i després s’han repartit les feines de presentadors, director i càmera per realitzar una gravació simulant un programa de televisió. Han sigut molt professionals!

Finalment s’han intercanviat per realitzar l’altra tasca.

Han fet una feina magnífica i han demostrat molt bona traça per fer de meteoròlegs/gues!