Descobrim quin temps farà demà

Avui dimecres 20 de gener hem fet l’activitat de meteorologia “Quin temps fa?” amb el grup Mestral de 3r de primària de l’Escola Garbí Pere Vergés d’Esplugues de Llobregat al seu mateix centre pel confinament municipal.
Hem començat fent una introducció sobre els instruments meteorològics i coneixent quines son les seves unitats de mesura. Llavors hem dividit la classe en dos grups per fer dues tasques simultàniament:
Una meitat ha començat fent una gimcana meteorològica que consta de sis proves per aprendre a manipular diferents aparells meteorològics (com termòmetres, pluviòmetre, anemòmetre i penell). Un cop superada la gimcana es fa un taller sorpresa de sensacions amb el propi cos i es comparen les sensacions amb les mesures reals.
Mentrestant l’altra meitat han fet d’homes i dones del temps i han preparat la predicció del temps de l’endemà a partir dels mapes que proporciona del Servei Meteorològic de Catalunya. Han redactat un petit informe meteorològic i després s’han repartit les feines de presentadors, director i càmera per realitzar una gravació simulant un programa de televisió. Han sigut molt professionals!
Després s’han intercanviat per realitzar l’altra tasca.
Han fet una feina magnífica i han demostrat molt bona traça per fer de meteoròlegs/gues!