Explorem la vegetació a Collserola

Dimarts 18 de febrer els alumnes de Biologia de l’optativa de 4t d’ESO de l’Institut Martí i Dot van venir des de Sant Feliu de Llobregat a la Rierada per descobrir i investigar les comunitats vegetals de la vall de la Rierada.

Van iniciar l’estudi plantejant diverses hipòtesis sobre la vegetació i les característiques de cada vessant de la riera de Vallvidrera. A partir d’aquí, van realitzar un treball de camp dividits en petits grups. Amb l’ajuda de diferents aparells van prendre dades ambientals al bosc com la temperatura de l’aire i del sòl, la velocitat del vent, la intensitat de la llum i  la humitat relativa. La meitat dels grups ho feia a la vessant d’obaga i l’altre meitat a la vessant de solell per tal de poder comparar els resultats posteriorment.

Un cop analitzades les dades, l’alumnat havia d’investigar 10 plantes de cada vessant amb l’ajuda de fitxes descriptives. També havien de recollir mostres de les fulles per poder treballar-les al laboratori i conèixer el seu contingut hídric. Un cop al laboratori han posat en comú les dades recollides per poder verificar les hipòtesis plantejades a l’inici, com fan els científics.

Per completar l’activitat els hem plantejat unes activitats per fer a l’institut com realitzar un perfil de la vegetació i descobrir el nom de les comunitats estudiades.

Han treballat molt bé i han demostrat ser grans investigadors/es!