Gaudim del bosc a Collserola

Els alumnes de 4t de l’Escola Arquitecte Gaudí de Sant Feliu de Llobregat han descobert el bosc a la Rierada.

Han començat aportant les seves impressions del que trobarien al bosc fent un gran dibuix entre tots a la pissarra.

A continuació han caminat fins al bosc i allà han fet un dibuix d’en “Quercus” un gran exemplar que ens dona la benvinguda. Posteriorment s’han   dividit en grups per fer una gimcana d’exploració del bosc.

Mentre uns grups començaven fent l’estudi complet d’en ”Quercus”, prenent-li mides, examinant les seves fulles i fruits i fins i tot fent-li un calc de la seva escorça. Seguint una senzilla clau dicotòmica han esbrinat que es tracta d’una gran alzina.

Els altres grups han entrat amb els ulls embenats al bosc per tal d’aguditzar els sentits i descobrir noves sensacions. També han aprés a descobrir l’orientació del vessant  amb la brúixola. Finalment han fet una petita descoberta per conèixer les plantes més habituals del bosc i han deduït que es tracta d’un alzinar.

Han completat una feina magnífica de descoberta del bosc. Felicitats!