Explorem la vegetació de Collserola

El 21 d’octubre, els alumnes de 5è de l’Escola Gras i Soler d’Esplugues de Llobregat han vingut fins la riera de Vallvidrera per conèixer quines són les comunitats vegetals que la caracteritzen.

Per començar han plantejant diferents hipòtesis del que podrien trobar al bosc. Les condicions ambientals de cada vessant canvien? Les plantes presenten diferents característiques en funció de les condicions ambientals? Als dos vessants es troba  la mateixa comunitat vegetal o varia?

Per corroborar les seves hipòtesis s’han dividit en grups. La meitat dels grups han anat al vessant de solell i l’altra meitat al vessant d’obaga. Un cop ben repartits, cada grup ha mesurat les condicions ambientals de la seva zona d’estudi (temperatura ambient i del sòl, humitat relativa, velocitat del vent, lluminositat i orientació del vessant).

Després han analitzat les 10 plantes més característiques omplint una fitxa descriptiva de cadascuna d’elles.

En acabar el treball de camp han tornat a l’aula i han posat totes les dades en comú per tal de verificar si les seves hipòtesis anaven ben encaminades. La seva intuïció no els ha fallat gaire. A l’escola podran concloure l’activitat descobrint el nom de la comunitat vegetal i realitzant el perfil de la vegetació.

És fantàstic aprendre rodejats de natura!

1. Núria

Ha estat una experiència molt interessant tant per l’alumnat com pels mestres. Hem aprés moltíssim i repetiriem se’ns dubte. Ens ho hem passat molt bé!!!