Descobrim la vegetació dels vessants a Collserola

El 24 d’octubre els i les alumnes de 6è de l’Escola Municipal Reina Violant de Barcelona han vingut a aplicar el mètode científic per tal d’identificar les comunitats vegetals que hi ha a la zona de la Rierada.

Només arribar han començat plantejant diverses hipòtesis sobre el que esperarien trobar a cadascun dels vessants de la riera. Després s’han repartit en grups de treball per agafar el major nombre de dades possible. La meitat dels grups han treballat al vessant d’obaga i l’altre meitat al vessant de solell.

Un cop a l’àrea d’estudi, han preparat el material necessari i han mesurat la temperatura ambient i del sòl, la humitat relativa, la velocitat del vent, la lluminositat i la orientació dels dos vessants.

Després de recollir les dades ambientals han realitzat un inventari de plantes. Han utilitzat unes fitxes per tal de descriure les característiques de les 10 plantes més representatives de cada vessant.

Per acabar l’estudi han posat en comú la informació recollida per tots els grups  i han verificat si les seves hipòtesis inicials eren certes o falses. Amb la informació recollida podran rematar la feina a l’escola realitzant un perfil de la vegetació.

Heu treballat molt bé, continueu així!