Ens endinsem als boscos de Collserola

Els i les alumnes de 6è de l’Escola Serralavella d’Ullastrell han vingut dimarts 8 d’octubre a la riera de Vallvidrera per conèixer les comunitats vegetals que s’hi troben.

Per començar l’estudi, han plantejat diverses hipòtesis del que creien que trobarien a cada vessant de la riera. Una vegada posades totes les idees en comú, s’han dividit en grups de treball i s’han endinsat al bosc. La meitat dels grups han anat a la vessant de solell i l’altra meitat a la d’obaga per recollir diverses dades sobre les condicions ambientals de cada lloc. Han mesurat la temperatura ambient i del sòl, la velocitat del vent, la intensitat de la llum i la humitat relativa. També han descobert en quina direcció estan orientats els dos vessants.

Per finalitzar el treball de camp, han realitzat un inventari de les plantes més representatives i han omplert fitxes descriptives de cadascuna d’elles.

Un cop tots els grups s’han retrobat, han ajuntat tota la informació i han pogut corroborar si les seves hipòtesis eren certes. Han aprofitat molt bé la sortida, marxant amb un quadern omplert amb tot el que han après. A l’escola podran concloure la feina fent un perfil dels vessants estudiats utilitzant els recursos disponibles a la web del CdA Can Santoi.

Molt bona feina, continueu així!