Aprofitem l’energia del Sol

Els alumnes de 6è de l’Escola Gras i Soler d’Esplugues de Llobregat han realitzat el 4 d’octubre una activitat per aprendre diferents maneres d’aprofitar l’energia solar.

Han començat revisant les activitats realitzades a classe per entendre millor quines són les diferents radiacions que emet el Sol i amb quines d’aquestes anaven a treballar. Llavors s’han dividit en grups per realitzar dos dels següents tallers:

Taller fotovoltaic: els nens i les nenes han muntat circuits elèctrics senzills amb petites plaques fotovoltaiques, els quals els ha proporcionat l’energia elèctrica necessària per fer funcionar un petit ventilador.

Taller d’escalfar aigua: en aquest cas han muntat tres col·lectors solars per tal de comprovar l’efecte hivernacle que fan les cobertes de plàstic transparent. Després d’elaborar diferents hipòtesis sobre la influència de les cobertes,  han comprovat quin disseny havia incrementat més la temperatura comparant la temperatura de l’aigua al principi i després de deixar-la uns minuts al Sol dins del col·lector. Un col·lector no tenia coberta, altre en tenia una i l’altre dues.

Taller de cuina solar: en aquest taller els alumnes han aprofitat l’energia tèrmica del Sol per fer unes pomes al forn, utilitzant una cuina solar parabòlica. Una vegada ben orientada la parabòlica solar per tal d’aprofitar al màxim els raigs solars, han anat  prenent dades de com augmentava la temperatura amb el temps. La concentració de calor que aconsegueix la parabòlica sumat al color negre de l’olla, els ha permès menjar unes pomes rostides delicioses per postres.

Per acabar la sortida, han agafat el rol de professors i professores per explicar els tallers que havien fet als companys que havien realitzat un altre taller.

Segur que ara entenen millor l’ important que és el Sol per tothom!