Els historiadors i historiadores es converteixen en meteoròlegs

Els alumnes de 5è curs, de la classe “Historiadors i historiadores” pertanyent a l’Escola Escola Nova de Cervelló, han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi  el dijous 2 de febrer de 2023 per realitzar una activitat de meteorologia.

Han començat amb una introducció sobre els principals instruments meteorològics i les seves unitats de mesura per tal de saber-los identificar i poder prendre les lectures correctament durant la posterior realització d’una gimcana meteorològica. S’han dividit en quatre equips de treball i han trobat 8 aparells meteorològics: quatre tipus de termòmetres, un higròmetre, un penell, un pluviòmetre i un anemòmetre.

A continuació han experimentat el “taller de sensacions”, on han fet servir el seu propi cos per estimar la temperatura de l’aire, de l’aigua i del terra i comparar-les amb els valors reals. A més d’aquests tres paràmetres també han registrat tot un seguit de dades reals a partir de la resta dels sensors que hi ha instal·lats a la caseta meteorològica del Camp d’Aprenentatge.

Finalment han acabat l’activitat fent de meteoròlegs professionals! Basant-se en la predicció del temps per l’endemà a partir del mapa de símbols proporcionat pel Servei Meteorològic de Catalunya han preparat un guió i s’han repartit les tasques de presentadors, apuntador, director, càmera i focus per tal d’enregistrar les gravacions en vídeo simulant ser els meteoròlegs de la televisió.

Han completat una feina magnífica, moltes felicitats!