Megaexperiments amb l’energia solar

Avui dimecres 1 de febrer l’alumnat de 6è de l’Escola Pep Ventura de l’Hospitalet de Llobregat, els “Vinicunca” i els “Himalàia“, s’han apropat a les instal·lacions del CdA Can Santoi per experimentar amb l’energia solar, ja que Sol ens en proporciona moltíssima i la podem aprofitar.

Han començat la jornada amb una breu introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol així com de la seva utilitat. També han descobert la influència de l’efecte hivernacle i del color negre sobre la temperatura. Han demostrat ser uns grans coneixedors de l’energia.

Un cop han acabat d’esmorçar s’han dividit en grups de treball per fer diferents activitats. Han vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat i han muntat un senzill circuit elèctric per fer anar un petit molinet. Després han realitzat un dels següents tallers:

Uns han utilitzat una cuina solar parabòlica, que permet cuinar concentrant la calor provinent del Sol. Els cuiners solars han preparat una recepta de pomes al forn amb canyella i sucre. Han experimentat amb diferents colors de l’olla: una blanca i una negra.

Uns altres han posat en marxa uns col·lectors solars i han comprovat com les mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han experimentat amb diferents variants de col·lectors (un sense vidre, un amb un vidre i un amb doble vidre) per comprovar l’eficiència de l’efecte hivernacle.

Per últim s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat i han pogut confirmar o rebatre les seves hipòtesis de partida. Han conclòs que el col·lector solar d’un vidre ha estat el que s’ha escalfat més.

Heu estat uns grans investigadors solars!