El nostre amic el Sol

El dilluns 8 d’abril  els alumnes de 3r i 4t de l’Escola Farigola  de Seva  han realitzar l’activitat “El nostre amic el Sol”. Han pogut conèixer i experimentar amb l’energia solar i les seves aplicacions i han cuinat unes pomes al forn solar.

Han començat comentant les activitats prèvies que van fer l’escola i que els han permès diferenciar els tipus de radiacions que rebem del sol. Llavors s’han dividit en grups i en diferents torns han fet dos dels següents  tallers.

Un taller per conèixer l’aprofitament de l’energia tèrmica del sol. Han muntat tres col·lectors solars amb diferents dissenys experimentals. Han comprovat quin disseny  funciona millor mesurant l’augment de la temperatura aconseguit.

En un altre taller han aprofitat la calor del sol  mitjançant  una cuina solar parabòlica. Han anat orientant la parabòlica cap al sol per tal d’aprofitar al màxim la radiació solar i alhora han pres dades de la temperatura. Han cuinat unes pomes que han menjat com a postres.

Finalment tots els grups han esbrinat com aprofitar l’energia lluminosa del sol per generar electricitat i han fet un  muntatge per fer funcionar un petit ventilador.

Per acabar, tots els grups s’han explicat  les experiències i funcionament del tercer taller.

Han treballat molt bé. Han demostrat ser uns grans científics!