Aprenem a utilitzar l’energia del Sol

Els alumnes de 5è de l’Escola 25 de Setembre de Rubí  van realitzar els dies 3, 4 i 5 d’abril l’activitat d’energia solar i van  comprovar de quina manera la podem aprofitar.

Van començar comentant les activitats prèvies que van fer l’escola i que els han permès diferenciar els tipus de radiacions que rebem del sol. Llavors es van dividir en petits grups i van començar la feina realitzant dos dels següents tallers juntament amb les activitats complementàries:

Taller fotovoltaic:  mitjançant unes petites plaques fotovoltaiques i altres elements els nens i les nenes van muntar circuits elèctrics senzills on van poder experimentar com la llum solar es transforma en electricitat, la qual cosa van demostrar fent girar un petit ventilador.

Taller d’escalfar aigua: van muntar tres col·lectors solars amb diferents dissenys experimentals  per tal de comprovar l’efecte hivernacle que fan les cobertes de plàstic transparent (el primer sense coberta, el segon amb una coberta  i el tercer amb doble coberta). Després de realitzar les seves hipòtesis,  van comprovar quin disseny  funcionava millor mesurant l’augment de la temperatura aconseguit després de deixar-los exposats al sol. Quin creieu que va aconseguir escalfar més l’aigua?

Taller de cuina solar: mitjançant una cuina solar parabòlica, els alumnes van aprofitar l’energia tèrmica del sol per fer unes pomes al forn. El color negre de l’olla i la concentració de calor que aconsegueix la parabòlica els va permetre comprovar l’eficàcia d’aquesta cuina tant ecològica. Van haver d’anar orientant la parabòlica solar per tal d’aprofitar tots els raigs solars i alhora anaven  prenent dades de la temperatura. Han cuinat unes pomes que han menjat com a postres.

Al finalitzar l’activitat, tots els alumnes es van explicar entre ells el taller que els hi faltava per completar la feina.

Tot i el sol esmorteït  i fins i tot la pluja que van tenir algun grup  han estat uns investigadors molt aplicats.

Fins a un altre any!