Descobrint la professió de meteoròlogues i meteoròlegs!

La classe Gryffindor (5éC)  de lEscola Amat Verdú de Sant Boi  de Llobregat han vingut al Camp d’Aprenentatge de Can Santoi el 3 de desembre per realitzar a fer de meteoròlogues i meteoròlegs.

Hem començat amb una introducció on s’han adonat del munt de coses que sabien respecte els aparells de meteorologia i les seves unitats.

Després dos grupets han començat fent una gimcana per l’exterior on havien de trobar 8 aparells meteorològics (quatre tipus de termòmetres, higròmetre, penell, pluviòmetre i anemòmetre), fer una mesura  i completar una fitxa per tal d’aprendre la funció de cada aparell. A continuació han experimentat el “taller de sensacions”, on han fet servir els seu propi cos per esbrinar la temperatura d’aigua, aire i terra. Han demostrat que costa ser uns bons termòmetres! Per acabar aquest torn d’activitats han fet un registre de dades reals dels aparells instal·lats a la caseta meteorològica del Camp d’Aprenentatge.

Entretant els altres dos grupets  han fet de dones i homes del temps preparant una predicció dels temps pel dia següent a partir del mapa del temps del Servei Meteorològic de Catalunya. Han preparat un guió i s’han repartit les tasques de presentadors, director i càmera. Llavors han fet les gravacions en vídeo simulant un espai de televisió: 3, 2, 1 acció!

Després s’han intercanviat per completar tota la sèrie d’activitats.

Ha esta un grup molt motivat. Felicitats!