Aprofitem al màxim l’energia del Sol

Dimarts 23 de febrer hem estat a l’Escola 25 de Setembre de Rubí amb els alumnes de les classes 5è B i 5é C experimentant amb l’energia del nostre gran amic el Sol.

Hem començat el dia fent una petita introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. També hem remarcat la influència de l’efecte hivernacle i del color negre sobre la temperatura. Llavors s’han dividit en grups de treball per fer diferents activitats.

Han vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat muntant un senzill circuit elèctric per fer anar un petit ventilador. Quan han posat les plaques al sol el molinet ha començat a girar. Sembla màgia!!

Després han realitzat un dels següents tallers: uns han utilitzat una cuina solar parabòlica, que concentrant la calor provinent del Sol permet cuinar. Han preparat una recepta de pomes al forn, i tot i que el dia estava una mica ennuvolat han vist com la olla negra s’escalfava força. En canvi l’olla blanca no ha pujat tant de temperatura. Quin gran descobriment això de poder cuinar amb el Sol!

Uns altres han fabricat uns col·lectors solars i han comprovat com unes mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han experimentat com funciona l’efecte hivernacle, comprovant que els col·lectors coberts amb vidre per sobre escalfaven bastant més l’aigua.

Després s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat per completar el torn d’activitats.

Han sigut uns grans investigadors solars!