Amb el permís dels núvols el Sol ens dóna molta energia

Aquest dimarts 16 de febrer hem estat a l’Escola 25 de Setembre de Rubí amb els alumnes de les classes 5è A i 5é D  experimentant amb l’energia del nostre estimat Sol, tot i que avui no s’ha deixat veure gaire.

Hem començat el dia fent una petita introducció sobre els diferents tipus de raigs que ens envia el Sol i la seva utilitat. També hem comentat la influència de l’efecte hivernacle i del color negre sobre la temperatura. Llavors ens hem dividit en grups de treball per fer diferents tipus d’experiments.

Hem vist com les plaques fotovoltaiques converteixen la llum del Sol en electricitat muntant un senzill circuit elèctric per fer anar un petit ventilador. Com estava molt ennuvolat, hem aconseguit que el molinet girés utilitzant uns focus de llum sobre les plaques fotovoltaiques. Sembla màgia!!

Després han realitzat un dels següents tallers: uns han utilitzat una cuina solar parabòlica, que concentrant la calor provinent del Sol permet cuinar, però de nou els  núvols persistents han impedit cuinar les pomes al forn. Només hem aconseguit escalfar una mica l’olla de color negre.

Uns altres han fabricat uns col·lectors solars i han comprovat com unes mànegues de color negre escalfaven l’aigua. També han experimentat com funciona l’efecte hivernacle, comprovant que els col·lectors coberts amb vidre per sobre escalfaven bastant més l’aigua.

Després s’han explicat mútuament el taller que no havien realitzat.

Han sigut uns grans investigadors solars!