Una font d’energia inesgotable

Els alumnes de 6è de l‘Escola Pilar Mestres de La Roca del Vallés van realitzar el dia 14 de gener l’activitat d’energia solar  i van comprovar de quina manera la podem aprofitar.
Després d’exposar les seves experiències amb l’energia solar que havien treballat prèviament a l’escola, es van dividir en petits grups i van començar la feina realitzant dos dels següents tallers i activitats complementàries:

Taller fotovoltaic: mitjançant unes petites plaques fotovoltaiques i altres elements els nens i les nenes van muntar circuits elèctrics senzills on van poder experimentar com la llum solar es transforma en electricitat, la qual cosa van demostrar fent girar un petit ventilador.

Taller d’escalfar aigua: van muntar tres col•lectors solars experimentals diferents per tal de comprovar com l’efecte hivernacle ens permet augmentar la temperatura de l’aigua que van col·locar dins una mànega negra. Van aportar unes noves hipòtesis sobre la l’efecte que fan les cobertes de plàstic transparent en l’escalfament (un col·lector sense coberta, un amb una coberta propera a la mànega i un altre amb la coberta situada més lluny de la mànega). Després van contrastar-les deixant els 3 col·lectors exposats al Sol. Quin creieu que va aconseguir escalfar més l’aigua?

Taller de cuina solar: mitjançant una cuina solar parabòlica, els alumnes van elaborar unes pomes al forn amb la calor del Sol. El color negre de l’olla i la concentració de calor que aconsegueix la parabòlica els va permetre comprovar l’eficàcia d’aquesta cuina tant ecològica.

Al finalitzar l’activitat, tots els alumnes es van explicar entre ells el taller que els hi faltava per completar la feina.

Tot i el sol esmorteït que van tenir durant la primera part de l’activitat han estat uns investigadors molt aplicats. Fins a un altre any!