Els sediments de Pallejà ens expliquen la seva història geològica

3El dia 24 d’octubre els alumnes de 4t d’ ESO de l’Institut Joan Oró de Martorell, van realitzar una sortida de geologia a Pallejà per tal d’observar de primera mà la formació sedimentària del Triàsic (Mesozoic) que es remunta als 248 milions d’anys d’antiguitat.

Una mica més amunt de l’escola Angel Guimerà d’aquesta localitat es poden apreciar molt bé els afloraments, en nivells superposats de: conglomerats, gresos, argiles i calcàries.

Van analitzar cada afloraments tot mesurant estrats, alçades, direccions i capbussaments  de les capes; també van determinar la duresa i composició de les roques. Amb totes les dades recollides van poder interpretar l’origen de tota la seqüència que es correspon a una transgressió marina d’una plana al·luvial.

1Un cop al centre i amb la informació obtinguda podran realitzar la columna estratigràfica i un tall topogràfic de la zona per a determinar en quinavessant de muntanya es poden trobar surgències d’aigua.