LES COLÒNIES TÈXTILS DEL BERGUEDÀ: VILADOMIU NOU

Aquest dilluns, després d’un primer intent anul·lat a causa de la pluja, hem fet  l’activitat sobre les colònies tèxtils  a Viladomiu Nou amb l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Sant Marc de cal Bassacs de Gironella.

Aquesta activitat ens han portat a descobrir el passat de la colònia de Viladomiu Nou a través dels elements del present. Ja siguin elements que encara es conserven, elements reformats i adaptats o bé elements de nova creació.

A partir d’un mapa i uns punts d’interès, mitjançant una gimcana d’orientació, han hagut de superar un repte per cada punt i aconseguir segellar les 14 parades que hi havia en el seu antic bitllet de tren. Així s’han passejat per tot el nucli actual de la colònia i han après una mica com s’hi vivia a mitjans del segle passat en plena expansió i funcionament de les colònies tèxtils a la nostra comarca.