LES COLÒNIES TÈXTILS DE CAL MARÇAL I CAL PONS

Hem estrenat una nova activitat sobre les colònies tèxtils de Puig-Reig amb l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Sant Martí de Puig-Reig.

Un antic bitllet de tren ens ha portat a descobrir el passat de la colònia de Cal Pons, amb una gimcana d’orientació, que ens feia fixar en com vivien els avis i àvies de molts dels nens i nenes que hi han participat. Ens hem passejat pels jardins de les Torres de l’amo, hem après com de dura n’era la feina dins la fàbrica o bé quines diferències hi havia entre l’educació dels nens i les nenes.

A Cal Marçal ens hi hem trobat una colònia tèxtil ben diferent, més petita però més oberta al poble, i on a diferència de Cal Pons, és una colònia ben viva, amb activitat present de diverses empreses. A més, hem tingut el privilegi de poder entrar dins una nau de l’antiga fàbrica i veure com els antics telers han donat pas a un petit taller artesanal, de figures de cartró (alumnes de 5è) i sortir pel passeig particular del riu des de la fàbrica (alumnes de 6è).

Aquí podreu veure més imatges de la sortida.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *