LES COLÒNIES TÈXTILS: CAL ROSAL

Aquest matí hem fet una activitat de les colònies tèxtils a Cal Rosal amb les i els alumnes de P6 de l’escola Sant Joan de Berga.

Aquesta activitat ha sigut una adaptació de les que prèviament ja havíem realitzat a Cal Marçal, Cal Pons i Viladomiu Nou.

Els alumnes han vingut caminant des de Berga i a l’arribar a Cal Rosal han esmorzat per recuperar forces.

Abans de començar hem fet una breu  introducció del tema que prèviament ja havien treballat amb tot un expert com el Ramon Soler. L’activitat l’hem fet per grups, amb un GPS i un mapa de suport. Aquests tenien 12 punts marcats, amb els corresponents punts d’interès sobre diferents elements de la colònia. A cada punt tenien penjat un cartell amb un repte que havien de resoldre en un full de respostes que portava cada grup.

Després d’una bona estona descobrint l’antiga colònia tèxtil i resolent els diferents reptes plantejats tots els grups han anat arribant i hem tancat l’activitat amb una posada en comú perquè més endavant, a l’escola, pugin construir la seva colònia amb el Minecraft.