LA COLÒNIA TÈXTIL DE VILADOMIU NOU

Hem adaptat  l’activitat sobre les colònies tèxtils  que vam estrenar el curs passat a Puig-reig per fer-la a Viladomiu Nou amb l’alumnat de 5è i 6è de l’Escola Sant Marc de cal Bassacs. Esperàvem que el sol ens acompanyes per conèixer la colònia però avui no ha pogut ser.

Un antic albarà i un llibre d’un nen que vivia a la colònia en aquells anys, en Tomasset Carbó, ens han portat a descobrir el passat de la colònia de Viladomiu Nou. A partir d’un mapa i uns punts d’interès, mitjançant una gimcana d’orientació, han hagut de superar un repte per cada punt i aconseguir les 14 pessetes per poder pagar el deute de l’albarà.  Així s’han passejat per tot el nucli de la colònia i han après una mica com s’hi vivia a mitjans del segle passat.

Aquí podreu veure algunes imatges de la sortida.