ELS ITINERARIS DEL PROJECTE ENTORN

CASSERRES

El dijous dia 30 de gener, vam l’itinerari del Projecte entorn 2019-2020 amb els alumnes  de 5è i 6è de l’escola Princesa Làscaris de Casserres.

Vam sortir  de l’escola, passar per l’alzina dels Colls, la balma de les set portes, la balma fosca, el roc del Còdol i el roc de la Mel,  per acabar una altra vegada a l’escola.

MONTMAJOR

El dimarts dia 4 de febrer va ser el torn de les i els alumnes de cicle mitjà i cicle superior de l’escola gira-sol de Montmajor.

Des de l’escola vam anar cap al camp de futbol, seguint cap a les granges de cal Conill i per un camí proper a la carretera fins a l’església de la mare de déu del Bosc, ja al terme municipal de l’Espunyola. D’allà cap a cal Capçana, a Santa Creu de Montclar i novament cap al camp de futbol i a l’escola.

GUARDIOLA

Dijous dia 6 de febrer va ser el torn de les i els alumnes de cicle superior de l’escola Sant Llorenç de Guardiola de Berguedà.

Des de l’escola vam dirigir-nos a Bagà seguint la via del Nicolau. A l’entrada de Bagà vam deixar aquesta via i vam travessar el riu Bastareny per esmorzar a la font de l’Andino. Des d’allà vam seguir el camí que porta a Tarradelles, però just sortir del poble vam enfilar-nos cap als Prats de Rutllant per gaudir d’unes vistes espectaculars. Després d’una estona de baixada vam passar per sobre el túnel de Guardiola, entrar al poble per la part alta i arribar de nou a l’escola.

GIRONELLA

Dilluns dia 10 de febrer va tocar fer l’itinerari amb les i els alumnes de 5è de l’escola de Gironella.

Vam sortir de l’escola cap al pont Vell i les roques del riu. D’aquí vam pujar cap a dalt el poble (casc antic) a la plaça de l’ajuntament i de l’església. Després vam baixar per les escales de la muralla cap a cal Metre, vam passar pel costat de l’ascensor per anar a esmorzar al costat del riu. Des d’aquí vam seguir pel costat del Llobregat fins a cal Pere Vell. Vam continuar pel polígon fins a sant Marc on vam dinar. Finalment vam baixar fins a cal Bassacs i un cop a la carretera, seguir tot recte fins a tornar a  l’escola.

BAGÀ

El divendres dia 14 de febrer, vam fer l’últim itinerari del Projecte entorn 2019-2020 amb els i les alumnes  de 6è de l’escola Galceran de Pinós de Bagà.

Ens vam trobar a Can Cerdanyola, per pujar pel camí dels Empedrats fins al bullidor de la Llet. Aquest camí el vam fer de pujada i baixada per continuar direcció a Sant de l’Avellanet per un corriol que va seguint el riu i ens el fa creuar un parell de vegades abans de pujar cap a Sant Joan on vam dinar gaudint del temps primaveral que ens va fer. Des d’allà vam anar cap a Bagà seguint la Via del Nicolau.