Tira’m de la llengua!!! Un ambient d’aprenentatge

Enguany la biblioteca “El Petit Príncep” de l’escola Sant Miquel segueix sent un espai important on es continuen  desenvolupant diferents activitats.

Les tardes al cicle superior es dediquen a fer ambients d’aprenentatge i, com no, un d’aquests és l’ambient de llengües. És per això que la biblioteca de l’escola és l’espai dedicat al foment de la llengua i roman oberta per a que tot l’alumnat hi pugui accedir lliurement i realitzar les propostes que allà s’hi plantegen.

En ella es pretén crear un espai que fomenti la creativitat literària, el gust per la lectura i l’escriptura així com l’aprenentatge de la llengua a partir de jocs.

Quatre espais dins l’ambient

Dins l’ambient podem trobar quatre espais diferenciats on els alumnes troben diferents propostes que es van canviant al llarg del temps atenent a les seves motivacions i interessos així com a objectius d’aprenentatge plantejats.

1- Lectoespai o club de la lectura

El lectoespai o club de lectura és un petit racó amb sofàs dedicat al gust per la lectura. En ell, els alumnes que volen poden escollir un llibre que els hi agradi i gaudir d’una estona de lectura lliure o en veu alta amb altres companys així com recomanar aquells que més els hi han agradat.

2- Creació literària

I els escriptors i escriptores? També tenen un espai pensat per a ells on fomentar l’escriptura creativa i poder elaborar produccions escrites pròpies o col·lectives i desenvolupar així la seva imaginació. Muntar petits llibres i acompanyar-los amb les il·lustracions que ells mateixos elaboren, ja sigui de forma manual o mitjançant programes informàtics especialitzats, fan d’aquest un espai de creació d’històries úniques i personals.

3- Juguem amb la llengua

Un dels espais que millor acollida té entre els alumnes clarament són les propostes de “Juguem amb la llengua”. L’oca, l’scrabble, el passaparaula,… són alguns dels jocs de taula en el que més els hi agrada participar i aprendre de forma divertida.

4- L’Enigma de la setmana

Ets un bon investigador? Doncs cada setmana proposem un nou enigma que desperta la curiositat i dots d’investigació dels nostres alumnes. Cerquen, comparteixen i raonen per resoldre l’enigma i dipositen en una bústia la conclusió a la que han arribat. En finalitzar la setmana es desvetlla el misteri!

Sens dubte, l’ambient de llengües és un dels més positivament valorats i concorreguts del cicle superior on el nostra alumnat interacciona diàriament amb la llengua de forma propera i significativa.

Elisabet Ponce