Les bosses viatgeres d’Educació Infantil

Les activitats que giren entorn al gust per la lectura sempre estan molt presents al cicle d’infantil de l’escola Sant Miquel. És habitual tenir, gairebé diàriament, un àlbum il·lustrat presidint un racó important de les nostres aules.

Durant aquest curs 2021-2022, i  juntament amb la col·laboració de l’AFA, s’ha engegat un nou projecte (les bosses viatgeres) amb l’objectiu de promoure el gust per la lectura, però aquesta vegada a les cases dels nens i nenes de l’escola. Confiem en la importància d’oferir un bon model als infants i, per això, volem contribuir a la presa de consciència del paper tan important que té la família en el foment de la lectura dels seus fills i filles.

I com són aquestes bosses? Són unes tote bags carregades de llibres i revistes que van fent turisme per les diferents cases de l’alumnat. Cada grup té la seva bossa, la qual conté 3 àlbums il·lustrats adaptats a l’edat (algun dels quals es relaciona amb algun projecte viu de l’aula), 1 revista infantil (Tatano), 1 llibreta viatgera i una breu explicació per a les famílies.

També ens plantegem com a objectiu provocar moments de calma, acompanyament i reflexió que ajudin a refermar el vincle positiu entre família i infant. A més, gràcies a alguns títols que s’inclouen a la bossa, molt probablement sorgiran converses i anècdotes que ajudaran a l’identificació i expressió de les pròpies emocions, un dels grans objectius de l’etapa d’educació infantil.

Les famílies tenen una setmana per a gaudir d’aquestes propostes literàries i, sens dubte, un dels punts forts de la bossa és la llibreta viatgera, entenent-la com una eina de comunicació i d’expressió. Hi ha infants que ens recomanen els seus contes preferits, d’altres que fan un dibuix, alguns comencen a escriure paraules o a fer petites descripcions i, inclús, enganxen fotografies de la seva experiència amb la bossa viatgera.

En definitiva, aquesta iniciativa, que al setembre començava com una prova pilot, ha arribat per a instaurar-se com una pràctica habitual que, de ben segur, anirà millorant any rere any.

Equip d’infantil de l’escola Sant Miquel.