Kits Micro:bit de programació i robòtica

Micro:bit, dispositiu programable dissenyat per la BBC el 2015 com a proposta per al desenvolupament del pensament computacional a través d’un senzill aprenentatge de la programació i control d’elements físics com actuadors i sensors. Des de l’any 2016 la Fundació Educativa Micro:bit gestiona el projecte amb l’objectiu d’inspirar la creativitat digital i impulsar una nova generació de pioners tecnològics.

El treball amb dispositius Micro:bit facilita:

BBC micro:bit · GitHub

• Combinar pensament computacional, programació, creativitat i innovació.
  • L’adquisició de competències i habilitats vitals en el pensament crític i la col·laboració, construint la capacitat i confiança per tenir idees, compartir-les i fer-les reals.
  • L’empoderament digital i tecnològic d’alumnat amb diferents capacitats d’aprenentatge en diferents nivells educatius.

Resumen | micro:bitLa programació a partir de blocs en lloc de les tradicionals línies de codi facilita la seva fàcil comprensió per a alumnat de cicle superior de primària o secundària. El seu entorn de programació és en línia, amb la qual cosa no és necessari instal·lar cap mena de programari en els dispositius dels alumnes. Pot funcionar a més de manera autònoma amb piles connectades a la placa o vinculat a ordinador o tauleta a través de connexió micro USB, a través dels quals es pot programar.

El Centre de Recursos Pedagògics – SE Baix Llobregat V disposa d’una caixa amb una dotzena de kits Micro:bit a disposició del professorat per al préstec. Cada un d’ells inclou:

• Placa Micro:bit.
  • Cable USB amb sortida micro USB.
  • Portapiles amb piles incloses per a totes les plaques.

Visita el nostre web temàtic en format Sites amb orientacions per a saber més sobre les plaques i la programació amb Micro:bit.