Premiada la webquest : On és la sargantana del Prat? Diàleg entre escultures

WQEl dia 5 de març en el marc de les sisenes jornades de Webquest.cat, celebrades a l’Escola Collaso i Gil de Barcelona, es va premiar la Webquest: On és la sargantana del Prat? Diàleg entre escultures al segon concurs Webquest Premi Carme Barba.

L’equip del Centre de Recursos va crear aquesta webquest amb l’objectiu de donar a conèixer el Patrimoni escultòric del Prat i apropar-l’ho a l’alumnat de primària i i primer d’ESO. Té caràcter interdisciplinari, ja que està pensada per treballar en llengua catalana, la lectura en digital, el medi social i natural, l’educació en valors i l’art visual i plàstica.

La WebQuest: On és la sargantana del Prat? Diàleg entre escultures, és una introducció al coneixement de les escultures que conviuen diàriament amb els ciutadans i ciutadanes del Prat de Llobregat. La proposta conté aspectes lúdics alhora que formatius, per la sensibilització de l’entorn. Una WebQuest és una estratègia de recerca guiada amb recursos d’Internet que té en compte el temps de l’alumne/a. És un treball col·laboratiu del qual cada alumne/a es fa responsable d’una part. Obliga a la utilització d’habilitats cognitives d’alt nivell i dóna prioritat a la transformació de la informació en coneixement.

Es parteix d’un enigma: la desaparició d’una part d’una escultura del Prat, la sargantana de l’obra Nen amb sargantana de l’escultor Francisco López. La notícia de la seva desaparició va lligada a un seguit de tasques per recuperar-la. Per saber-ne més entreu a la nostra página apartat de recursos medi local. Més informació sobre webquest a la comunitat catalana de webquest.cat