Preguntes Freqüents (formació)

Com faig per…?

Per a altres consultes, visiteu la web de la generalitat sobre formació.

Com faig per inscriure’m a un curs de formació?

En general hi ha tres torns en els que es poden fer inscripcions; 1r torn al setembre, 2n torn al gener i cursos de formació d’estiu.

Per sol·licitar una plaça, primer cal localitzar el curs. Ho podeu fer a través del Cercador d’activitats de la generalitat o podeu buscar directament a la llista de cursos que es fan al Prat de Llobregat. Una vegada tingueu el curs localitzat, clicant a sobre el títol del curs us apareixeran els detalls de l’activitat. Si esteu dins les dates de sol·licitud, us apareixerà unes caselles on inscriure ‘us amb el número de DNI. En cas de que no apareguin aquestes caselles, significarà que el període d’inscripció ha finalitzat i no us podeu inscriure al curs.

Com faig per anul·lar la inscripció a un curs?

Per anul·lar la teva inscripció a un curs de formació pots anar a Les meves activitats

Un cop allà, clica a “Accés a les dades”

Podrás entrar amb el teu usuari XTEC i veure els cursos de formació on estàs inscrit.

Des d’allà, pots anul·lar qualsevol inscripció amb la creueta de color vermell que apareix al costat de cada curs.

Com faig per cercar un curs de formació?

Si cerques un curs específic o vols conèixer quins cursos pots fer, pots cercar entre els cursos i activitats que fem a la zona del Prat.

També pots consultar altres activitats que es fan a altres zones del Baix Llobregat, com: Sant Feliu, Gavà, Sant Boi, Cornellà, Sant Vicenç dels Horts, Martorell, Esplugues o Castelldefels.

Per buscar cursos fora del Baix Llobregat, pots consultar el Cercador d’activitats de la generalitat, on pots buscar cursos per matèria, comarca, format,…

Com faig per comprovar la meva inscripció a un curs i saber quins cursos he fet anteriorment?

Si ja has fet la petició per inscriure’t a un curs, pots consultar l’estat de la teva petició anant a Les meves activitats i clicant a “Accés a les dades”. Hauràs d’entrar amb el teu usuari xtec per consultar les teves sol·licituds.

Si el curs ja l’has acabat i voleu consultar si ja teniu el certificat, heu d’anar a l’aplicació Els meus certificats on també us demanarà l’usuari xtec.

Com faig per acreditar la Competència Digital?

En el cas de que no hagis fet cap FIC de competència digital, pots obtenir la Competència Digital d’ofici en el cas que:

• Haguis fet 2 activitats de formació o més sobre tecnologies digitals reconegudes pel departament.
    • Cadascuna de les activitats tingui un mínim de 10 i sumin en total 40h (40h per acreditar nivell A1 i 50h per acreditar nivell A2)
    • Siguin activitats festes des del curs 2016-17 fins el curs 2023-24

Consulta els teus cursos a Els meus certificats.

Si només us falten sumar unes hores, pots inscriure’t a les càpsules d’autoformació.

Si no tens cap formació anterior, hauries d’inscriure’t a alguna activitat de formació que acrediti la competència digital directament. Pots buscar una formació de 1r torn (octubre-gener) o de segon torn (gener-juny) al cercador d’activitats o pots buscar un curs de competència digital docent organitzat per altres entitats reconegut pel Departament d’Educació.

Per més informació, consulta la web d’acreditació de la Competència Digital Docent del Departament d’Educació.

Com faig per acreditar un Perfil Professional?

El Departament d’Educació acredita als professors que ja reuneixen els requisits específics en funció de la informació que consta al registre informàtic de professorat. Les acreditacions poden ser consultades pels interessats al portal ATRI, consultant a Expedient  > Altres dades de l’expedient, i clicant a Següent fins que apareix la informació “Consulta de perfils professionals”.

El professorat que no obtinguin l’acreditació en el procediment automàtic pot fer la sol·licitud als registres del Departament, dels serveis territorials i del Consorci d’Educació de Barcelona. Per més informació sobre com fer la sol·licitud consulteu la pàgina d’Acreditació de perfils professionals del Departament d’Educació.

El Departament d’Educació pot acreditar els següents Perfils Professionals:

• Lingüístic en llengua estrangera (anglès, francès, italià, alemany) (AICLE)
  • Competència digital docent
  • Atenció a la diversitat dels alumnes
  • Gestió de projectes i serveis de formació professional inicial i/o ensenyaments de règim especial
  • Lectura i biblioteca escolar
  • Immersió i suport lingüístic