Formació en centre (assessorament, taller, FIC o visita)

El Departament d’Educació considera prioritària la formació en centre com a eina de suport i d’enfortiment del projecte educatiu del centre. 

La finalitat de les formacions en centre són principalment: 

  • Generar dinàmiques de debat pedagògic que ajudin a desenvolupar projectes compartits de centre.
  • Promoure la consolidació de pràctiques educatives que reverteixin en la millora dels aprenentatges de l’alumnat.

Aquestes són algunes característiques generals sobre el tipus de formació en centre. Si voleu engegar una formació al vostre centre, poseu-vos en contacte amb nosaltres per a donar-vos més detalls sobre cada tipus de formació.

Assessorament

Modalitat formativa amb intervenció d’un professional generalment extern que s’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre. És liderat per l’equip directiu.

  • mínim 20 hores

Taller a centre

Modalitat formativa de caràcter concret i pràctic orientada a la millora d’alguna competència professional del professorat. S’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre.

  • sense màxim ni mínim d’hores

ficFormació interna de centre (FIC)

Modalitat formativa que té lloc dins de cada centre educatiu, que s’adreça a la majoria del claustre o a un col·lectiu d’un centre. És liderat i dinamitzat per un equip de persones de la coordinació del centre i com a mínim una d’elles ha de ser de l’equip directiu.

  • nombre d’hores variable segons la modalitat

Visita formativa a centre

Modalitat formativa de caràcter concret i pràctic orientada a promoure un procés de reflexió sobre la pròpia pràctica a partir de conèixer i compartir experiències d’èxit o de bones pràctiques consolidades. Ha d’implicar l’equip docent i ha de conduir a la millora d’algun aspecte metodològic, organitzatiu o de relació amb l’entorn.

Finalitat:

  • conèixer pràctiques educatives i experiències d’èxit d’altres centres.
  • promoure l’intercanvi d’experiències i l’aprenentatge entre iguals a partir de la visita a un centre que mostra una pràctica d’èxit.
  • generar transformacions en els centres reflexionant sobre experiències observades en altres centres.
  • establir xarxes de relació entre centres i professorat.
  • mínim 15 hores