Recursos conte col·laboratiu

arxiu en pdf

FÓRMULES COMENÇAMENT CONTES

  • Vet aquí que una vegada…
  • Vet aquí que en aquell temps…
  • Una vegada hi havia…
  • Era una vegada…
  • En un país molt llunyà hi havia…
  • Diuen els llibres…
  • Conten els vells…
  • Conten els sabuts…
  • Temps era temps quan els animals parlaven…
  • Fa molts, molts anys…
  • En una nit ben fosca…
  • Un bon dia de bon matí…
  • Això era una nit tant fosca com la gola d’un llop…
  • Fa qui sap quants anys…
  • Una vegada fa molts anys…
  • Un conte us explicaré, tan bé com jo sabré; si l’escolteu el sentireu, qui no el sentirà no el sabrà.
  • Això era i no era, i bon viatge faci la cadernera, per vosaltres un picotí i per a mi una quartera, del bon blat que es bat a l’era, i el bé que se’n vingui i el mal que se’n vagi, i qui bé faci que bé trobi i el dolent que mal hagi.
  • De follies i de rondalles jo us en contaré un grapat, les unes seràn mentides, les altres seràn veritats.
  • Això era i no era, i bon viatge faci la cadernera, per tu un almud, per jo una barcella.
  • Això era i no era…Bon viatge faça la cadernera.
  • Això era i no era, i si és cert bé i si no també.
  • Vet aquí que en aquell temps que les bèsties parlaven i les persones callaven…
  • Vet aquí que en aquell temps que els ocells tenien dents…
  • Vet aquí que en aquell temps que les bèsties tenien dents…
  • Vet aquí que en aquell temps dels catorze vents, que set eren bons i altres set dolents…
  • L’any titurany…
  • L’any tirolany…
  • Vet aquí en aquell temps dels set estudiants que tres eren ases i quatre bergants…
  •  Vet aquí en aquell temps que els arbres cantaven i les unces es mesuraven…
  • Hi hacia un reí que paraba faves i li quejen les babes dins un ribell…
  • Vet aquí que en un poblet poblàs on tothom tenia nas…
  • Escolteu bé això que us diré que si ho sé, tampoc no ho sé, i si bé mai no ha passat bé podría ser veritat.
  • Rondalla ve, rondalla va, si no és mentida veritat serà.
  • Vet aquí pels temps d’aquell rei que a qui sabia massa li feia llevar la pell.

FÓRMULES ACABAMENTS DE CONTES

  • I van viure feliços tot menjant anissos, (i ens van donar molts anissos).
  • I vet ací un gat, i vet ací un gos, i vet ací el conte fos; i vet ací un gos i vet ací un gat, i vet ací el conte acabat.
  • El conte contat ja està acabat i per la xemeneia es puja al terrat. *I catacric, catacrac, el conte s’ha acabat.
  • I catacric, catacrac, el conte s’ha acabat, i turururururururut la rabosa ha vingut i se l’ha emportat i ha passat per un forat i dintre se l’ha quedat.
  • I quiquiriquic, el conte ja està enllestit, i cacaracac, el conte ja està acabat.
  • I la rondalla és acabada amb un tall de cansalada, i aquí planten un soc per tornar-hi un altre cop.
  • I aquest conte que ja he dit és per al més eixerit, i aquest conte que hem contat és per al més espavilat. I serà el més eixerit el que dirà primerquiquiriquic…
  • I jo vaig venir per poder-t’ho dir i jo hi vaig anar per poder-t’ho explicar, perquè si no hagués vingut, no ho hauries sabut.
  • I conte contat ja està acabat; si no és mentida serà veritat. I tot això és tant cert com que tot el que és madur no és verd; i tot aixó és tan segur com que tot el que és verd no és madur.
  • I tot això és tan veritat com que la rondalla s’ha acabat. I si us ha agradat bé, i si no, també.
  • I tot això és tan veritat com si no hagués passat.
  • I tot això que us he explicat ha passat i no ha passat. Si no ha passat és mentida i si ha passat és veritat.
  • Bé, i ara prou, que si us deia tot el que sé, un altre dia no us podria explicar res.

PÀGINES WEB PER OBTENIR RECURSOS:

Pàgines amb diferents recursos: contes per llegir, contes per escoltar, guiesde lectura,  escriure, contes interactius…

Recursos il·lustració