MATIPRAT. Primera Gimcana Matemàtica al Prat

matiprat (3)

El dia 6 de juny es va celebrar la 1a Gimcana Matemàtica Escolar del Prat de Llobregat MATIPRAT organitzada pel Centre de Recursos Pedagògics i el professorat de matemàtiques dels instituts Salvador Dalí i Baldiri Guilera.

Amb la voluntat d’estimular el gust per les matemàtiques i l’aprenentatge de resolució de problemes matemàtics relacionats amb la vida quotidiana, el Centre de Recursos Pedagògics i els professors de matemàtiques dels instituts Baldiri Guilera i Salvador Dalí van crear una gimcana per a l’alumnat de 1er d’ESO amb deu proves de diversa dificultat. L’esdeveniment es va celebrar al parc del Fondo d’en Peixo amb la col·laboració de l’Escola del Parc i d’un grup de voluntaris format per mestres jubilats de la ciutat que es van constituir en equips de control de les proves creades per a l’esdeveniment.

Els 244 alumnes van aprendre a resoldre qüestions com el perímetre d’un arbre o d’una pista de bàsquet, però també van adquirir coneixements sobre arbres patrimonials de la ciutat o sobre l’origen camperol dels primers ciutadans. Al llarg de tot el matí, els grups de nois i noies es van agrupar en equips amb lemes matemàtics i convenientment disfressats per a l’ocasió per recórrer les pistes guiades a partir d’un sudoku inicial.

La realització d’aquesta primera gimcana ha estat possible gràcies al patrocini de la Llibreria Atenea, que va oferir lots de llibres matemàtics als guanyadors; la copisteria Alonso, que va donar suport logístic per a la preparació de les proves escrites i un calendari octaèdric que els alumnes podien construir; i la Casa Ametller, que va col·laborar amb fruita per als esmorzars de tots els participants. L’acte es va cloure amb el repartiment de premis de mà dels voluntaris i de l’equip organitzador. La inspectora Sra. Cristina Pujol va tancar la jornada encoratjant tothom a noves convocatòries.