Jornada d’experiències didàctiques a la UAB

Projecte paco ibañez resumit Capsa de cançó. Escola Can Rigol.

El projecte Història de la literatura cantada. Paco Ibañez que hem dut a terme des del Servei Educatiu del Prat de Llobregat amb la direcció de la UAB i del grup de recerca LITMUS de la SELGYC durant els cursos 2013-2015 serà presentat el dia 15 d’octubre en un acte acadèmic amb Paco Ibáñez com a divulgador del patrimoni literari hispànic mitjançant la música. Les escoles i instituts participants seran representats per Marta Pons i Gemma Bello de Can Rigol, Mercedes Lorenzo i María José Quero de l’escola Josep Tarradellas, Montse Cumellas de l’Institut Ribera Baixa, Alba Sabaté de l’Institut Salvador Dalí i Alfonso Alegre de l’Institut Baldiri Guilera del Prat de Llobregat.

b-n 400
Programa 15 d’octubre a la UAB

9 h: Cinema de la UAB, a la Plaça Cívica.

-Presentació  de  la  Jornada  a  càrrec  de  la  Dra.  Sílvia  Carrasco,  Vicerectora
d’Estudiants  i Cooperació de la UAB, i del Dr. Antoni Rossell, Coordinador de l’Arxiu Occità (Institut d’Estudis Medievals-UAB).

-Presentació Sr. Eduard Cirera (Cap de la Secció de Serveis Educatius i Formació Permanent Serveis Territorials al Baix Llobregat).

-Ponència: Les cançons de Paco Ibáñez com a materials didàctics per a l’ensenyament de les llengües i les literatures hispàniques, a càrrec de la Prof. Susanna Rafart (Centre de Recursos Pedagògics del Prat del Llobregat). Intervenció de la Prof. María Elena García López (Profesora del INS Júlia Minguell de Badalona).

-Presentació    del    portal    ARC    (Aplicació    dels    Recursos    Didàctics    del
Departament d’Ensenyament):Sra. Roser Martínez.

-Experiències didàctiques escoles i instituts del Prat de Llobregat: Marta Pons i Gemma Bello, Mercedes Lorenzo i M. José Quero, Montse Cumellas, Alba Sabaté, Alfonso Alegre.

11 h: Acte Acadèmic al Teatre de la UAB, a la Plaça Cívica.

Obertura de l’acte a càrrec del Cor de la UAB interpretant Palabras para Julia
de José A. Goytisolo, amb música de Paco Ibáñez

-Inauguració de l’acte acadèmic a càrrec de:

– Rector Magnífic de la Universitat Autònoma de Barcelona, Dr. Ferran Sancho Pifarré
– Dr. José Enrique Ruiz Doménec, Director de l’Institut d’Estudis Medievals (UAB).

-Ponència: -La poesia i la música en Paco Ibáñez, a càrrec del Dr. Antoni Rossell (Arxiu Occità, IEM de la UAB).

13 h: Intervenció de Paco Ibáñez.