Recerca, creació i servei. Nou programa d’innovació per a l’alumnat de 4t d’ESO

Des del Servei de Curriculum de Secundària i Batxillerat ens conviden a conèixer el programa d’innovació Recerca, Creació i Servei.

Aquest programa es fonamenta en el plantejament de diferents tipus de reptes proposats a l’alumnat per entitats socials, culturals i altres, procedents de l’entorn dels centres educatius, com associacions de veïns i veïnes, museus, ONG…

El programa va destinat a tot l’alumnat de 4t d’ESO, que haurà de disposar d’una franja optativa de 4 hores setmanals en la qual s’elabora el projecte en col·laboració amb l’entitat externa i l’acompanyament d’un professor o una professora del centre.

Al llarg del curs l’alumnat haurà d’escollir quatre projectes, de vuit  o nou setmanes de durada, que desenvoluparà de manera successiva. Els projectes pertanyen als tres àmbits següents: social i artístic, científic i tecnològic, i comunicatiu. Això permet que cada alumne pugui desenvolupar un itinerari curricular personal. Cada àmbit correspon a un professor o professora responsable de cadascun dels grups que es formaran per a cada projecte.

La Direcció General de Currículum i Personalització donarà el suport necessari a tots els centres seleccionats: orientació i assessorament per al desenvolupament dels objectius i les accions del Programa; formació prèvia del professorat, fonamentada en el treball a partir de reptes, metodologies de la indagació i gestió adient de l’aula.

En aquesta convocatòria se seleccionaran 10 centres, que romandran en el Programa durant un màxim de tres cursos escolars.

Per formar part del Programa els centres educatius heu​ de presentar la sol·licitud i els documents requerits​  d’acord amb el procediment establert en l’apartat 1 de l’Annex de la Resolució 523/2020, de 24 de febrer, per la qual s’aproven les bases generals per a la participació en programes d’innovació pedagògica.

ℹ️ Accediu al Portal de centre per ampliar la informació.

📅 Termini de presentació de sol·licituds fins al 12 de maig de 2021.

Si necessiteu qualsevol aclariment, no dubteu en preguntar-nos.