Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat

Enguany, es torna a oferir una activitat formativa a càrrec de Nàdia Ghulam, que consisteix en tres sessions en format telemàtic. La inscripció restarà oberta fins al 25 de febrer en aquest enllaç posant el codi 9001140555 al cercador d’activitats. L’assistència i aprofitament del curs certificarà 15 hores de formació.

L’activitat formativa “Acollida i acompanyament de l’alumnat migrant i refugiat” té com a objectius:
– Entendre les implicacions del desplaçament forçat i els seus impactes en l’educació i la integració d’infants i famílies en el país receptor.
– Analitzar les diverses etapes del procés migratori i de refugi, així com les conseqüències per als qui l’experimenten.
– Reflexionar sobre el paper del professorat en l’acompanyament emocional dels infants migrants i refugiats.
– Proveir estratègies i recursos per facilitar la inclusió i l’acompanyament en entorns educatius dels infants, joves i famílies que han viscut la migració i el refugi.

Les sessions combinaran l’exposició de continguts relacionats amb el model social polític i econòmic, l’educació, els motius que empenyen el desplaçament, el xoc cultural, etc., amb dinàmiques vivencials i participatives per afavorir la comprensió del fet migratori i l’arribada a un nou país. Al llarg de les sessions es compartiran recursos, fonts d’informació i lectures recomanades que permetin als participants ampliar els coneixements per treballar amb el seu alumnat i el professorat disposarà d’un espai per exposar casos i intercanviar experiències.

Sessió 1 – Primera fase de l’acollida: càrregues emocionals i processos de dol.

Comprendre les repercussions dels desplaçaments forçats i els principals entrebancs que les persones migrades i refugiades es troben en el país d’acollida.
Entendre els processos de dol que travessen aquestes persones.
Compartir estratègies per generar entorns educatius acollidors.

 

Sessió 2 – Comprendre l’Islam. Introducció a la diversitat islàmica, creences i pràctiques

Proporcionar coneixements bàsics sobre la religió islàmica per fomentar el diàleg i la comprensió intercultural.
Prevenir la discriminació cap a la població migrant d’origen àrab.

 

Sessió 3: La segona fase de l’acollida: atenció a les necessitats i les pors dels infants refugiats i migrants.

Comprendre la transició de la primera a la segona fase d’acollida. Quins canvis es poden esperar i per què és crucial una atenció continuada.
Com realitzar una avaluació completa de les necessitats en aquesta fase. Quines són les àrees clau a considerar (salut, educació, habitatge, suport emocional, etc.).

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>