Nova web sobre pensament computacional i més…

Aquest inici de curs s’estrana el web de pensament computacional, on trobareu tota la informació actualitzada sobre aquest tema, així com una sèrie de recursos, materials didàctics, vídeos… que esperem que us siguin molt útils a la vostra tasca diària!

La web antiga restarà activa durant un temps.

#CodeWeek 2022

Del 8 al 23 d’octubre de 2022 se celebra la setmana de la programació, Codeweek, iniciativa promocionada per la UE que té com a objectiu apropar la programació i el pensament computacional a l’alumnat.

Des del Departament d’Educació hem organitzat dues Jornades Lúdiques de Programació:

Scratch Day: Dijous 20 d’octubre

9:30 a 11:30 h

Micro:bit Day : Divendres 21 d’octubre

9:30 a 11:30 h

Grup de treball

Durant aquest curs, s’organitzarà un grup de treball amb l’objectiu de crear materials al voltant del pensament computacional. S’estructurarà en diferents subgrups: App Inventor, micro:bit i pensament computacional.

El dijous 6 d’octubre a les 17:30 h es realitzarà una reunió informativa. Per rebre l’enllaç, ompliu el formulari següent:

Activitats formatives

Cursos telemàtics

S’ofereixen cursos telemàtics d’autoformació tipus MOOC: autoformació basada en la reflexió i la col·laboració entre els participants.

Primer torn:

Inscripció del 12 al 25 de setembre, 2022.

Inici: a partir del 13 d’octubre.

Segon torn:

Inscripció del 7 al 17 de gener, 2023.

Inici: a partir del 6 de febrer.

Càpsules formatives i itineraris

Tenen per objectiu dur a terme una formació concentrada en un termini curt de temps. Poden ser de 5 hores (Nanokudis), de 10 hores (Kudis), que es corresponen a formació de nivell bàsic de competència digital docent, o de 15 hores (Macrokudis).

Primer torn:

Del 26 de setembre al 18 de desembre, 2022.

• Itinerari de SNAP (25 h)
  • Itinerari Guia d’implementació del curs Explora amb la Micro:bit (25 h)

Segon torn:

Del 16 de gener al 19 de març, 2023.

• Itinerari Projectes de programació amb la Micro:bit (30 h)

Tercer torn:

Del 17 d’abril al 18 de juny, 2023.

• Itinerari de mini reptes amb Scratch (25h)

Seminaris cursos anteriors

Podeu recuperar els seminaris dels cursos anteriors sobre el pensament computacional on s’han mostrat diverses propostes didàctiques:

Propostes didàctiques

Propostes adreçades al desenvolupament de la competència digital de l’alumnat:

micro:bit

És una proposta educativa centrada en l’ús de la placa micro:bit mitjançant la programació per blocs.  Inclou activitats guiades adaptables als diferents ritmes de l’alumnat.

– Cicle Superior de Primària

– Primers cursos de l’ESO

Accedir als materials

App Education

És una proposta que se centra en el disseny i creació d’aplicacions per a dispositius mòbils, fomentant el pensament computacional, el treball en equip i l’esperit emprenedor.

– Tecnologia i digitalització de 3r d’ESO

– Informàtica de 4t d’ESO

– Cicles Formatius d’Informàtica, Arts Gràfiques i Administració-Comerç

Utilitzarem els materials

Scratch Challenge

És una iniciativa orientada a fomentar, entre docents i alumnes, l’aprenentatge de la programació com a eina d’integració de les tecnologies a l’aula, mitjançant el desenvolupament de projectes a través del llenguatge Scratch.

– Cicle Superior de Primària

– Primers cursos de l’ESO

Utilitzarem els materials

Mobile History Map

És un projecte de georeferenciació que permet treballar el territori amb tecnologia digital, basat en l’aprenentatge-servei per donar a conèixer a la ciutadania el patrimoni natural i cultural de Catalunya.

S’adreça a:

– Totes les etapes educatives tant d’ensenyaments formals, com no formals.