COMFLUÏM? 2019 A la recerca dels tresors que ens envolten

La II Jornada pedagògica CoMfluïm?, enguany amb el títol A la recerca dels tresors que ens envolten, va tenir lloc a Can Massallera el dia 5 de setembre, i va aplegar uns 150 docents de la comunitat educativa de Sant Boi i Santa Coloma de Cervelló. Va esdevenir, alhora, l’acte institucional d’inici del curs escolar. Aquest es desenvolupà en tres blocs al llarg del matí: Gamificació, descoberta del patrimoni local, i el valor de les bones preguntes a l’educació.

Les activitats van començar a les 9.00h amb la benvinguda, agraïments, la presentació del logo per part del seu autor, l’alumne Javi Muñoz, i les intervencions institucionals, per part de l’alcaldessa de Sant Boi, senyora Lluïsa Moret, i de l’Inspector d’Educació senyor Ildefons Roche.

El joc com a eina d’aprenentatge va ser l’eix de la primera part de l’acte. I quina millor manera de gaudir i d’aprendre que jugant! El joc genera sorpresa i desig, trenca el gel, redueix barreres, promou la participació i la implicació, i repta a busca solucions. A partir d’una ficció sobre un virus que afecta a la memòria del nostre patrimoni local, els docents, distribuïts en vint-i-dos grups de cinc o sis persones, van anar superant cinc proves per tal d’acabar amb aquesta malaltia. Tothom s’ho va passar d’allò més bé!

L’acte continuà amb la conferència de la senyora Glòria Arbonès, directora de l’IREF, “Bones preguntes per generar pensament, coneixement i compromís amb l’aprenentatge”. Els grups de mestres i professorat van treballar diverses propostes pedagògiques a l’espai Co-creació, a partir del contingut de la xerrada: preguntar-nos, posar en relació, descobrir i crear junts.

I, per acabar, es van lliurar els premis simbòlics de les proves de l’espai Gamificació, i la senyora Alba Martínez, regidora d’Educació de Sant Boi de Llobregat, va tancar l’acte.

Hi va haver molt bon ambient. Hem d’agrair als docents, als ajuntaments de Sant Boi i Santa Coloma, al Museu i a l’Arxiu Municipal la seva col·laboració, sense la qual l’acte hagués estat impossible. Us desitgem un bon curs 2019-2020!

Serveis Educatius Baix Llobregat 3.