Families.- Si alguna família necessita contactar telemàticament amb els professionals de l’EAP, pot fer-ho al correu electrònic a8900300@xtec.cat
Reinicia’t. Per una biblioteca escolar activa
22/06/21El programa de Biblioteques escolars de Catalunya proposa un procés de reflexió sobre el paper que hauran de jugar les biblioteques escolars després de tot l’experimentat al llarg de la crisi de la COVID-19 i que s’ha pogut seguir mitjançant l’etiqueta #biblioactivacovid. Llegeix més»
L’impacte del confinament en els resultats de l’avaluació de 4t ESO
17/06/21El Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu ha publicat l’informe d’Avaluació 28: L’impacte del confinament en els resultats de l’avaluació de quart d’ESO. Curs 2020-2021. Llegeix més»
Formació d’estiu (XTEC)
11/06/21Aquí trobareu una amplíssima oferta de formació d’estiu: activitats formatives reconegudes pel Departament d’Educació, propostes dels Instituts de Ciències de l’Educació o de les diferents universitats, escoles d’estiu, etc.
Els àmbits d’aquestes formacions són molt diversos: àmbit artístic, comunicatiu, interculturalitat, benestar i salut docents, atenció a la diversitat i inclusió, formació STEAM i cultura digital…
2a Jornada de Lectura Fàcil
11/06/21L’Associació Lectura Fàcil, en col·laboració amb el Departament d’Educació, organitza la 2a Jornada Lectura Fàcil, un recurs per a l’escola inclusiva. Es farà en dues sessions virtuals síncrones els dies 28 de juny i 5 de juliol, de 9.00h a 11.30h. Constarà de marc teòric, experiències de centres i mostra de materials.
Podeu consultar aquí el programa de la jornada. La data límit per inscriure’s és el 22 de juny de 2021: Enllaç a inscripció.
XIX Jornada Xarxa de Competències bàsiques
11/06/21La Xarxa de Competències Bàsiques celebra enguany el seu vintè aniversari. Al llarg d’aquests 20 anys, la Xarxa ha aplegat docents de tot Catalunya amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de la formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament per millorar els aprenentatges de tot l’alumnat. Llegeix més»
10 de juny: Eclipsi solar parcial
09/06/21Des de la pàgina web de l’Observatori de Pujalt s’emetrà en directe l’eclipsi parcial de Sol d’aquest dijous 10 de juny i que podreu seguir des de qualsevol dispositiu. Un eclipsi solar es produeix quan una porció de la Terra queda envoltada per una ombra projectada per la Lluna que bloqueja totalment o parcialment la llum solar. Aquest fenomen sols passa quan la Lluna es troba entre el Sol i la Terra perfectament alineats.
Podeu seguir-ho en directe des del nodes STEAMcat.
8è Congrès de la ciència
07/06/21Des dels Centres de Recursos de Barcelona us conviden al 8è Congrés de ciència. L’excepcionalitat del moment en què vivim, ha fet que la indagació s’adaptés a aquesta nova situació i, en format virtual es presentaran les 26 recerques que els centres han desenvolupat al llarg d’aquest curs, amb la temàtica “CUIDEM EL FUTUR. Investiguem al voltant dels ODS”. Llegeix més»
Maig: mes de la programació i la robòtica
19/05/21Atesa la gran quantitat de fires, mostres i jornades que es realitzen al voltant de la programació i la robòtica durant aquest mes, des de l’àrea de cultura digital ens recomanen aprofitar aquests esdeveniments per significar maig com el mes de la Programació i la Robòtica Educatives.
Si teniu planificades activitats relacionades amb aquests temes, ompliu aquest formulari i es visualitzaran al Mapa d’iniciatives de programació i robòtica al voltant de maig arreu de Catalunya.
Dia Internacional Contra l’Homofòbia, Transfòbia i Bifòbia
17/05/21Com bé sabeu, cada 17 de maig es commemora la lluita contra l’homofòbia (lesbofòbia i gaifòbia), la bifòbia, la transfòbia i la fòbia a la intersexualitat. Des del sistema educatiu, recordem que cal treballar per garantir els drets de les persones LGBTI a fi que la vivència del gènere sigui una vivència saludable i empoderadora de totes les persones. Els centres educatius són espais de socialització i, per tant, són un marc idoni per fomentar un esperit crític envers el sexisme, valorar el món de la cura i comprometre’s amb els eixos de diversitat. Llegeix més»
Proves d’avaluació de l’aula d’acollida
13/05/21Des de l’inici de la implementació de les aules d’acollida (curs 2004-2005), s’han aplicat instruments d’avaluació per tal de valorar el grau d’assoliment dels objectius referents a la integració escolar i a l’aprenentatge intensiu de la llengua catalana de l’alumnat nouvingut d’origen estranger.
A la següent infografia trobareu les orientacions per avaluar l’alumnat de les aules d’acollida. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb l’assessora LIC del Servei educatiu.
Inscripcions de visites i estades als Camps i Entorns d’Aprenentatge
10/05/21Entre els dies 10 de maig i 4 de juny de 2021 estarà obert el període d’inscripció per a fer activitats d’un dia o estades d’algunsdies als Camps i Entorns d’Aprenentatge, per al curs 2021-2022. Podeu disposar de tota la informació en aquest enllaç Llegeix més»
Triaeducativa.gencat.cat: I després de l’ESO, què?
27/04/21El Departament d’Educació posa en marxa el nou web triaeducativa.gencat.cat, que neix amb un objectiu principal: oferir informació de qualitat i actualitzada als nois i noies que acaben l’ESO i han de decidir quina formació s’ajusta més als seus interessos i a la posterior sortida laboral. Llegeix més»
Programa Ambaixadors i Ambaixadores Robocat 2021-2022
27/04/21L’associació El Racó dels Robotaires, entitat organitzadora de la ROBOCAT, el Campionat de Robòtica de Catalunya, ha obert la convocatòria per a participar en el programa Ambaixadors i Ambaixadores ROBOCAT durant el curs 2021-22. S’adreça a estudiants a qui els hi agradi la tecnologia i la robòtica, i que tinguin ganes de participar en la promoció de la ROBOCAT a la seva escola, institut o universitat. Podeu formalitzar la sol·licitud a través del següent formulari fins al 30 d’abril de 2021.
Llegeix més»
Premi Participa a l’Escola: construint una societat més participativa i oberta
27/04/21La crisi del COVID-19 ens ha posat contra les cordes en molts aspectes i a les escoles ho heu viscut amb més intensitat per la naturalesa de la vostra activitat. Les nostres escoles han esdevingut un element de cohesió, de construcció de xarxes per pal·liar els efectes de la pandèmia i alhora mantenir la qualitat educativa. Segur que teniu molt a dir sobre les experiències de participació que heu dut a terme als vostres centres educatius. Llegeix més»
CESIRE: Interpretem el paisatge
26/04/21
Us presentem les formacions que començaran el 28 d’abril en relació a diferents paisatges que hi ha al nostre país. Les formacions són virtuals i independents cada una d’elles. Llegeix més»
Nou espai de coeducació
21/04/21Ja teniu a la vostra disposició el nou espai de coeducació. Pretén ser un espai de referència, amb materials i recursos per incloure propostes coeducatives a l’aula per avançar cap a un model de sistema educatiu inclusiu.
Aquest espai es complementa amb 5 maletes en prèstec. A les maletes 1-4 trobareu un recull de materials que segueix 4 línies d’actuació. A la cinquena maleta trobarem diverses biografies sobre dones rellevants, dones que han contribuït a canviar el món de la ciència, la tecnologia, els drets humans, la literatura…
22 d’abril: Dia Internacional de la Terra
20/04/21El dia 22 d’abril la Fundació Kílian Jornet emmarca dins la celebració del Dia Internacional de la Terra la campanya de recollida selectiva de brossa en entorns naturals durant la setmana del 19 al 25 d’abril de 2021. Aquesta acció va adreçada a tots els centres de Catalunya amb l’objectiu de sensibilitzar per millorar la quantitat i qualitat de la recollida selectiva. La inscripció pot ser individual o col·lectiva i requereix d’inscripció prèvia a través de l’enllaç. Llegeix més»
Bones pràctiques de lectoescriptura en temps de pandèmia
13/04/21El dia 12 d’abril va tenir lloc l‘activitat “Bones pràctiques de lectoescriptura en temps de pandèmia”. Amb el confinament a causa de la pandèmia, l’alumnat de P5 ha vist interromput el seu procés de lectoescriptura. Llegeix més»