Xerrades ‘100tífiques’. Ahir, 11 de febrer, Dia Internacional de la dona i la nena a la ciència

“100tífiques” és una iniciativa  de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) i el Barcelona Institute for Science and Technology (BIST), amb la col·laboració del Departament d’Educació. Amb aquesta acció volen fomentar l’impuls de vocacions científiques i/o emprenedores entre les nenes.

Ahir, 11 de febrer, es va celebrar la seva segona edició, amb més de 150 xerrades divulgatives simultànies per part de més de 180 investigadores del món de l’empresa i de centres de recerca i universitats, mobilitzant més de 15.000 alumnes de 6è de primària i 1r d’ESO.

A Sant Boi, s’han fet dues xerrades a l’alumnat de 1r d’ESO, una a l’Institut Marianao, i l’altra, a l’Institut Joaquim Rubió i Ors. La primera, a càrrec de Raquel Céspedes, doctora de Química analítica medioambiental al CSIC, que treballa actualment a Aigües de Barcelona, amb el títol: “L’apassionant viatge de l’aigua, dels rius a l’aixeta de casa. La meva experiència com a química ambiental”. La segona, a càrrec de Marta García, investigadora del Barcelona Supercomputing Center i doctora en arquitectura de computadors, amb el títol “Què és la supercomputació?”.