Programes PAcTE – STEAMcat

L’educació està en constant evolució i és essencial adaptar-se als canvis per garantir una experiència d’aprenentatge enriquidora per l’alumnat i el personal docent.

Cal impulsar en els nostres centres les pràctiques pedagògiques innovadores que promoguin la creativitat, el pensament crític i les habilitats del segle XXI.

És per això que compartim amb vosaltres dos programes d’innovació que poden ser molt interessants per als vostres centres:

•  Programa PAcTE, Acceleració de la transformació educativa/Eines per al canvi.
  •  Programa STEAMcat, incentiva la generació de projectes de centre que suposin un canvi metodològic cap a l’aprenentatge transversal amb interacció amb l’entorn potenciant les àrees STEAM.

Aquests programes impulsen la transformació, l’organització del centre, les metodologies de treball, la cultura de l’avaluació i la incorporació de mesures d’inclusió i equitat educatives, per esdevenir una organització escolar autònoma, centrada en l’alumne/a, amb capacitat d’interactuar amb l’entorn.  Així mateix, suposen un canvi metodològic vers l’aprenentatge transversal que milloren les experiències d’aprenentatge de l’alumnat i la vostra tasca.

A més, des del curs escolar 2024-2025,  l’acreditació a la innovació serà un procés anual que inclourà tant crèdits com hores, i no només estarà disponible per als docents, sinó també per a les persones que impulsen la innovació, com el personal d’atenció educativa (PAE) i els serveis educatius (SE). Per ampliar informació podeu consultar l’ORDRE EDU/56/2024, de 22 de març.

Us podeu adreçar aquests correus per qualsevol dubte o ampliació d’informació:

PAcTE: innovacio@xtec.cat

STEAMcat: programasteam@xtec.cat