Estratègia Digital de Centre

Ja ha estat publicat el nou document de l’Estratègia Digital de Centre, on s’explica com concretar als centres educatius el Pla d’Educació Digital de Catalunya 2020-2023Aquest document és una evolució de l’antic Pla TAC i tracta de desenvolupar la perspectiva de que l’objectiu envers la Cultura Digital és desenvolupar les habilitats digitals tant de l’alumnat, com dels docents i dels centres.

A més, a fi de facilitar l’elaboració d’aquesta estratègia, que va molt més enllà de l’antic Pla TAC, l’equip de la Direcció General d’Innovació, Recerca i Cultura Digital (DGIRCD) ha desenvolupat un nodes de suport que permet seguir els passos necessaris per millorar la competència digital del centre, del professorat i de l’alumnat a través d’una estratègia compartida i integrada en el PEC i la PGA anual.

Amb l’objectiu d’assolir aquesta competència digital, l’EDC comprèn els diferents àmbits del centre -organitzatius, metodològics, curriculars i comunicatius-, atès que la cultura digital està involucrada en tots els àmbits del dia a dia d’un centre escolar.

Els principals objectius de l’EDC, més enllà de la perspectiva ja esmentada, són:

• Assoliment de la competència digital.
  • Planificació estratègica i organització.
  • Metodologies didàctiques i innovació.
  • Inclusió digital i de gènere.
  • Seguretat i protecció de dades.