Dia Internacional per a l’Educació No Sexista

El 21 de juny es commemora el Dia Internacional de l’Educació No sexista, que ens recorda la necessitat d’educar-nos i reeducar-nos, reflexionant i transformant la nostra existència i l’entorn cap a una societat amb perspectiva de gènere, més protectora de les persones, en què les diferències de gènere i de diversitat afectivosexual – des d’una mirada interseccional, parant esment a altres condicionants com discapacitat, ètnia, edat, classe- no es converteixin en desigualtats.

Les famílies, l’escola, l’entorn eduquen. En aquest procés educatiu -no lliure d’entrebancs-, l’escola té el repte de despertar l’esperit crític de l’alumnat i treballar perquè desenvolupi el propi potencial, lliure d’estereotips sexistes, creant un món més just per a dones i homes, educant persones completes i respectuoses.