Full informatiu N.29 maig 2024

 

Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament
Amb motiu de la commemoració del Dia Mundial de la Diversitat Cultural per al Diàleg i el Desenvolupament, el 21 de maig, la biblioteca acollirà una mostra bibliogràfica seleccionada pel Grup de Treball Interdepartamental d’Interculturalitat, que té la voluntat de promoure i reconèixer la diversitat cultural com a patrimoni de la humanitat i fomentar el diàleg com a mitjà per assolir un desenvolupament sostenible.
Del 14 al 24 de maig trobareu aquests llibres exposats a:Biblioteca Gabinet Tècnic  Departament d’Educació  Via Augusta, 202-226  | 08021 Barcelona | 934 006 900  biblioteca.educacio@gencat.cat educacio.gencat.cat

Esperem que aquests recursos siguin del vostre interès!
9a edició del FÒRUM de Joves Talents de Catalunya

Dates: del 26 al 29 de juny de 2024

Lloc: BERGA

Organitza: Exploratori de Recursos de la Natura – UPC

Del 26 al 29 de juny de 2024 es celebrarà la 9a edició del Fòrum de Joves Talents de Catalunya a l’Exploratori de Recursos de la Natura de Berga, organitzat per la Universitat Politècnica de Catalunya i que, un any més compta amb el suport del Departament d’Educació. En aquesta edició el tema central és,

Tu i el Canvi climàtic

Amb l’objectiu d’incentivar l’interès per la ciència i la tecnologia, busquem 40 joves de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat de tota Catalunya; els centres,  podeu enviar 1 o 2 candidatures de joves amb bon expedient acadèmic (noi i noia), i tinguin interès per les ciències i les tecnologies.

La informació més detallada la trobareu aquí

Es prioritzarà:

–          equilibri territorial

–          diversitat de centres

–          paritat

La Universitat Politècnica de Catalunya certificarà la participació de l’alumnat en el Fòrum.

La UPC paga íntegrament les despeses de l’estada a Berga. El transport de l’alumnat fins a Berga el dia d’arribar i la tornada, és a càrrec de les famílies.

Per a qualsevol informació complementària us podeu adreçar a:  programasteam@xtec.cat a l’atenció de Mireia Braup

Formulari d’inscripció

Abans del 24 de maig

La III Jornada de la Càtedra UNESCO Pau Casals “Educar en drets humans per la pau”,

La Càtedra UNESCO Pau Casals per a la música, la defensa de la pau i els drets humans impulsada per la Fundació Pau Casals i la Universitat Oberta de Catalunya (UOC),  vol retre homenatge a un dels noms més universals de la cultura catalana, amb una visió oberta i defensora d’un món millor, que va expressar al llarg de la seva vida el compromís de la música amb les persones.

El proper 29 de maig de 2024, la Càtedra UNESCO Pau Casals organitza una Jornada al voltant de l’educació per a la pau i l’educació en drets culturals.

La III Jornada de la Càtedra UNESCO Pau Casals “Educar en drets humans per la pau”, s’emmarca en el llegat humanístic i musical d’un artista compromès en el seu temps per la trajectòria a favor dels drets humans i la pau. Vol ser un espai de reflexió sobre el rol de la música en el diàleg intercultural i les institucions que defensen els drets humans i el multilateralisme per a un món millor. Aquesta jornada té com a objectiu principal analitzar les relacions i les interdependències entre l’educació per a la pau i l’educació en drets culturals.

Els drets culturals són els drets menys explorats dins de la família dels drets humans. La funció de la cultura en el diàleg en societats diverses i plurals es converteix en una necessitat de primer ordre, ja que la convivència pot veure’s alterada per situacions de conflicte en què el dret de tota persona a participar en la vida cultural i el respecte a les seves identitats són imprescindibles.

La jornada serà gratuïta, començarà a les 9:45h i comptarà amb les participacions de Jazmín Beirak, directora general de Drets Culturals del Ministerio de Cultura; Marina Caireta, investigadora i formadora en educació per la pau a l’Escola de Cultura de Pau; Beatriz Barreiro, doctora en Drets Humans i professora titular de Dret Internacional Públic i RRII a la Universidad Rey Juan Carlos; Maider Maraña, directora de la Fundación Baketik i consultora internacional en drets culturals i polítiques públiques i Jordi Font Agulló, comissari de l’exposició d’El Born: Per què la guerra?, director del Memorial Democràtic i gestor cultural, entre d’altres. Consulta la resta de persones participants en el programa complet.

Pots assistir-hi tot el dia o només a alguna de les taules rodones.

Amb el suport del Ministeri d’Afers exteriors, Unió Europea i Cooperació (MAEC).
Amb la col·laboració del Centre d’Estudis i Recursos Culturals (CERC) de la Diputació de Barcelona i de l’Institut Català Internacional per a la Pau (ICIP).

Inscripció

Consulta el programa

LA  TRIBU LÚDICA 

És  un col·lectiu dinàmic format per experts en jocs, gamificació i tecnologia aplicada a l’educació i treballen per transformar l’entorn educatiu.

Avui et volem presentar el nostre projecte. Estrenem plana web (de moment té pocs continguts però els anirem enriquint poc a poc) i un butlletí amb 5 idees per portar a terme. Pots consultar el butlletí en digital o descarregar-te’l, imprimir-lo i penjar-lo en un lloc visible del teu centre educatiu.

Les vacances de la Terra.

proposta educativa creada per UNICEF per celebrar el Dia del Medi ambient que serà el proper 5 de juny. Aquest final de curs proposem una activitat que ens permet reflexionar sobre la cura del medi ambient, treballant a més sobre la importància del dret al joc, al descans i al lleureLes vacances de la Terra.

Per això partim d’un conte curt sense final on la Terra és la protagonista. En aquesta narració descobrirem que la Terra necessita unes vacances i us plantejarem si se us acudeix una solució per ajudar-la!

Hi ha dues versions del conte, adaptades a les necessitats de diferents edats. L‘activitat per a l’aula també es pot adaptar en funció de les competències i els interessos del grup.

Pots descarregar-te les versions del conte i la guia docent amb idees per al desenvolupament de l’activitat.

Ens agradarà molt que ens expliqueu les vostres propostes, així que us demanem que, si sou actius en les xarxes socials, compartiu tot allò que feu. Podeu etiquetar o anomenar el nostre perfil d’X @unicef_cat i utilitzar l’etiqueta #VacancesTerra per tal que ho puguem seguir i fer-ne difusió.

Convocatòria Cinema en curs 2024-2025 per a escoles i instituts

Està oberta la convocatòria per a escoles i instituts que vulguin entrar a formar part de ‘Cinema en curs’ a partir del 2024-2025.

Enguany, amb algunes novetats importants:

  • Ampliarem el nombre d’escoles i instituts que participen per primera vegada al projecte.
  • A les escoles de primària de dues línies, s’obre la possibilitat de desenvolupar. modalitats que articulin la participació de dos grups en el taller amb cineasta.
  • En alguns casos, es preveu la possibilitat de desenvolupar modalitats de taller més breus, adaptades a les possibilitats organitzatives dels centres.
  • Podem arribar a més escoles i instituts allunyats de l’àrea metropolitana.

A Barcelona, les sol·licituds s’han de presentar a través de la Convocatòria Unificada de Projectes del Consorci d’Educació de Barcelonaabans del 22 de maig.

la resta de Catalunya, les sol·licituds s’han d’enviar directament a abaoaqu@abaoaqu.org abans del 24 de maig.
Us animem a que compartiu la informació amb mestres, professors/es i equips directius que penseu poden estar-hi interessats/des!

 
ArqueUB: estades d’estudiants preuniversitaris.

La Unitat de Cultura Científica i innovació (UCC+I) de la Universitat de Barcelona, ens informa de l’inici de la nova edició de l’ArqueUB: estades d’estudiants preuniversitarisEs tracta d’un conjunt de nou estades al camp de pràctiques del grau d’arqueologia per a joves que hagin cursat quart d’ESO o primer de batxillerat i que vulguin conèixer en primera persona el món de l’arqueologia.

L’activitat es duu a terme al juliol, és a dir, fora del període lectiu, però contactem amb vosaltres per tal que animeu als centres educatius a contactar amb el seu alumnat interessat en la història o l’arqueologia per poder aprofitar aquesta oportunitat.

En línies generals, aquesta activitat té l’objectiu d’introduir els estudiants en la metodologia del treball arqueològic, familiaritzar-los amb les tècniques i processos duts a terme en un camp d’excavació i introduir-los en el tractament dels materials obtinguts. Els joves hauran de treballar amb estudiants universitaris de grau, que els guiaran en la seva feina. D’aquesta manera, podran participar en tasques reals que es fan en un camp de treball d’arqueologia i explicar la seva experiència mitjançant un bloc a la web del projecte.

Estades d’estudiants preuniversitaris

Destinataris: estudiants que hagin cursat quart d’ESO o primer de batxillerat
Durada de l’estada: una setmana, de dilluns a divendres, de 9.30 a 13.30 h, amb una pausa per esmorzar.

Nombre de places i torns: 9 places (3 joves per torn)

  • Primer torn: del 8 al 12 de juliol de 2024
  • Segon torn: del 15 al 19 de juliol de 2024
  • Tercer torn: del 22 al 26 de juliol

Més informació i inscripcions

Recursos

Pàgina del Departament d’Educació amb diferents recursos, activitats d’autoaprenentatge, EVAs, propostes didàctiques i llocs d’interès per treballar a l’aula, ordenats per temes.

Veure recursos

Premis Bonaplata per a Joves

Aquets pretenen fomentar l’esperit de recerca i innovació entre els joves, recerca en els camps del patrimoni industrial, la història industrial l’antropologia històrica de la la industrialització de la societat catalana, així com en el foment de les vocacions tècniques i la innovació.

El Premis estan dedicats a estudiants d’edats compreses entre els 16 i 18, tant per treballs de recerca de Batxillerat, com CFS de especialitats tècniques i científiques.

Bases de la 26a convocatòria dels Premis Bonaplata per a Joves.

Els Premis Bonaplata Joves per la valoració del Patrimoni Industrial Tècnic i Científic tenen com objectiu premiar estudiants que en l’àmbit de les activitats docents reglades hagin dut a terme treballs:

1. Enfocats en la fomentació de les vocacions tècniques i que valorin la innovació.

2. Enfocats a la recerca en el camp de la valoració del patrimoni industrial a través de l’estudi, la rehabilitació, la difusió o reivindicació del territori industrial, lloc industrial o instal·lació industrial tècnica o científica.

En tots els casos els treballs de recerca s’han d’haver centrat a Catalunya i realitzat entre l’1 de juliol de 2023 i el 30 de juny de 2024.

Es concediran un màxim de tres premis que consistirà en una dotació econòmica i un diploma acreditatiu de l’entitat. Els premis en metàl·lic estàn subjectes a la retenció de l’IRPF corresponent, segons la legislació vigent.

Més informació al web de l’AMCTAIC. Per dubtes i consultes podeu trucar a la secretaria 93 780 37 87 – 638 320 070 o bé enviar un correu electrònic a secretaria@amctaic.org

PRESENTACIÓ DE TREBALLS DEL 03 AL 28 DE JUNY DE 2024!!

BASES  DE PARTICIPACIÓ

Dia mundial del reciclatge: 17 de maig

El Dia mundial del reciclatge, declarat per la UNESCO, és un esdeveniment que convida a la reflexió entorn dels residus i la importància d’una bona gestió. A través del reciclatge, els residus esdevenen recursos si els recuperem mitjançant els sistemes de recollida selectiva que hi ha als municipis.

Cada cop que reciclem contribuïm a la millora del medi ambient, evitant l’acumulació de residus i allargant la vida útil dels materials. Alhora, estem estalviant recursos naturals, matèries primeres i energia, i reduint les emissions de CO2 que agreugen al canvi climàtic.

Material divulgatiu que l’Agència de Residus de Catalunya posa a disposició per a la seva utilització per a fomentar la prevenció i la recollida selectiva de residus:

SuperCampus

El Departament d’Educació i 3Cat engeguen SuperCampus, la plataforma educativa que oferirà un espai de continguts educatius en català lligats al currículum escolar. La plataforma proporcionarà als docents una plataforma fàcil d’utilitzar, universal, segura i gratuïta on cercar vídeos que serveixin de detonant per a situacions d’aprenentatge a l’aula. I ha de ser una eina de referència per a famílies i alumnes de suport a l’estudi a casa.

La plataforma es posa en marxa amb 450 continguts disponibles, dels quals 70 són vídeos de nova producció -que han comptat amb l’assessorament pedagògic de 10 docents en actiu del Departament d’Educació- 125 són capítols de podcast de nova producció, i més de 250 són vídeos de continguts preexistents, que han estat revisats i categoritzats per un grup de 30 docents del Departament. Els vídeos tenen una durada d’entre 3 i 5 minuts, en la línia de les produccions de les grans plataformes educatives d’altres països.

Podeu accedir-hi per nivells de primària (1r-2n, 3r-4t i 5è-6è), ESO (1r, 2n,3r i 4t), per temàtiques… En el cas de secundària voldríem remarcar el paquet SX3 Academy

També hi trobareu una SUPERBiblioteca amb ressenyes de llibres infantils i juvenils en català, recomanacions per part d’alumnat d’algunes escoles…

Convocatòria Premis Aprenentatge Servei 2024

Un cop més, la Xarxa Espanyola d’Aprenentatge Servei i l’ONG Educo, amb la col·laboració del Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports, impulsa la iniciativa dels Premis Aprenentatge Servei per reconèixer l’esforç i compromís en la millora de la societat per part dels nens, nenes i joves.

Es tracta d’accions de servei a la comunitat (netejar un estany contaminat, oferir un concert en una residència d’avis, organitzar una cursa solidària, etcètera) que emprenen nois i noies de Primària, Secundària, Formació Professional i Ocupacional i d’entitats socials, a la vegada que enforteixen els seus aprenentatges en coneixements, habilitats, actituds i valors.

Enguany la convocatòria dels premis es tancarà el 30 de setembre 2024. Acolliran projectes fets al curs 2022-2023 i curs 2023-2024.
L’acte de lliurament de premis tindrà lloc a Mérida el divendres dia 13 de desembre 2024, en el marc de la XVII Trobada Estatal d’Aprenentatge Servei.

Enllaç a la convocatòria.

 

La indústria s’obre a l’escola amb perspectiva de gènere

El programa “La indústria s’obre a l’escola amb perspectiva de gènere”, impulsat pel Departament d’Igualtat i Feminismes en col·laboració amb el Departament d’Educació, busca connectar l’escola amb la indústria catalana de proximitat per fomentar vocacions industrials, especialment entre les nenes i les noies, amb l’objectiu d’incrementar el nombre de dones a la indústria.

El programa es concreta en sortides escolars de l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i formació professional a les indústries de proximitat.

Entitats beneficiàries del projecte:

  • Empreses del sector industrial amb seu social a Catalunya que estiguin compromeses amb les polítiques d’igualtat de gènere.
  • Escoles, instituts i centres de formació professional amb seu a Catalunya.

Què oferim?

  • Guia per a les empreses
  • Guia per a les escoles
  • Contacte entre l’empresa i l’escola per a la realització de la visita
  • Formació
  • Enquesta d’avaluació de l’activitat

Termini

  • Es pot participar durant tot el període escolar

Cal inscriure’s a través dels formularis següents:

Un cop formalitzades les inscripcions, la Direcció General de Cures, Organització del Temps i Equitat en els Treballs es posarà en contacte amb les escoles i les empreses interessades a rebre les visites per quadrar cadascuna de les propostes.

Més informació i consultes

curestempstreballs.igualtat@gencat.cat

Estalmat ­Catalunya (2024-­2026)

Objectiu del projecte ESTALMAT: El projecte ESTALMAT té com objectiu estimular l’especial habilitat i l’afició en Matemàtiques de l’alumnat català amb data de naixement l’any 2011 o l’any 2012.

Activitats: Els dissabtes del període lectiu dels cursos 2024-2025 i 2025-2026, de les 10:00 a les 13:00 a la Facultat de Matemàtiques i Estadística (FME) de la UPC, a Barcelona.

El procés de selecció es realitzarà en dues fases:

Prova de selecció. Dissabte 1 de juny de 2024 de les 10:00 a les 12:00 a les ciutats de Barcelona, Lleida, Palafrugell i Reus. La prova consisteix en quatre problemes dels quals es demana una explicació raonada del camí cap a la solució. Els resultats de la prova únicament serveixen per fer una preselecció del grup final i no es faran públics els resultats obtinguts.

Segona fase consisteix en entrevistes personals amb les famílies de l’alumnat preseleccionat a partir de la valoració de la prova escrita.

Termini d’inscripció: del 6 al 28 de maig.

Informació de la convocatòria: http://www.estalmat.cat/

Bases de la convocatòria: https://www.cangur.org/estalmat/20242026/convocatoria2426.pdf (també com a document adjunt)

ENLLAÇ A FORMULARI INSCRIPCIÓ

Tota la informació del projecte a:

https://www.cangur.org/estalmat/20242026/infromaestalmat24.pdf

(resum dels principals aspectes del programa també com a document adjunt)

Enllaç a proves d’anys anteriors: https://www.cangur.org/estalmat/index.php#provesante

Per qualsevol dubte contacteu estalmat.cat@gmail.com

Setmana Europea de l’Energia Sostenible 2024

Ja tenim a prop una nova edició de la Setmana Europea de l’Energia Sostenible.

Aquest any se celebrarà de l’11 al 13 de juny de 2024, segons les dates marcades per la Unió Europea. A Catalunya, el missatge d’aquest any torna a ser: Ara és l’hora de compartir l’energia sostenible! Doncs les comunitats energètiques encara s’estan desenvolupant i donant a conèixer en la societat en general. Esperem doncs continuar amb els bons resultats de l’edició anterior i aconseguir que més persones se sumin al nou model energètic des de l’autoconsum compartit.

En quant a la organització d’activitats, i com és habitual, allarguem el període per a què tots els ens locals, entitats i centres educatius que ho vulguin puguin organitzar activitats de conscienciació sobre l’energia. El període per organitzar activitats aquest any serà de l‘1 de maig fins al 31 de juliol. Ja podeu consultar el catàleg de recursos presencials que les entitats organitzadores posem a la vostra disposició. Recordeu que cada recurs s’ha de sol·licitar a l’entitat corresponent, i pel que fa als centres educatius de comarques gironines podeu sol·licitar els recursos presencials de l’ICAEN i els de la Diputació de Girona. A mesura que anem rebent peticions anirem confirmant la disponibilitat. Com sabeu les itineràncies què disposem són limitades.

Us encoratgem també a què organitzeu, abans de la finalització del curs, les vostres pròpies activitats sobre energia: els temes són molt diversos: eficiència energètica, rehabilitació energètica de la llar, energies renovables, mobilitat sostenible, contractació d’energia verda…. Us proposem també, si us encaixa que organitzeu alguna activitat de portes obertes al vostre centre si disposa de mesures d’eficiència energètica o renovables, sempre i quan quedeu d’acord prèviament amb el vostre ajuntament. Podeu trobar una mica d’informació sobre com organitzar-ne en aquest apartat.

No us oblideu d’explicar-nos les activitats que organitzeu per a què en puguem fer difusió! Ho podreu fer omplint aquest formulari.

Properament també publicarem els nous materials de comunicació amb les dates actualitzades per a què en puguem fer ús.

Si teniu previst organitzar alguna activitat, ja us podeu adherir a la campanya a través d’aquest formulari. 

La Setmana de la Natura

Té lloc del 22 de maig al 5 de juny, durant la qual diferents associacions, fundacions, ajuntaments, escoles o empreses organitzen en total més de 500 activitats sense ànim de lucre per a la conservació de la natura arreu de Catalunya.

Pots participar:

1. Des de la vostra organització podeu organitzar una activitat i penjar-la a la web a través del següent formulari. Es revisarà la informació penjada i si tot és correcte, es publicarà en un termini de dos o tres dies laborables. Tot seguit, us farem arribar per correu postal els braçalets #setmananatura per repartir entre els participants el dia de l’activitat.

2. Una altra forma de participar és escollir una o diverses activitats i assistir-hi durant la setmana, posant-vos en contacte amb l’entitat organitzadora.

3. Indispensable per garantir l’èxit de la setmana, també podeu donar a conèixer la campanya a les persones i col·lectius del vostre entorn: des del boca-orella, utilitzant el hashtag #setmananatura a xarxes socials o promovent l’organització d’activitats al vostre municipi!

Aquest any 2024 celebrem la 9a edició de la Setmana de la Natura!

Si organitzes una activitat, pensa com podeu actuar localment per restaurar la natura i cerca les entitats o col·lectius ambientals més propers al teu municipi.

Descobreix com pots col·laborar-hi: segur que poden aportar coneixement sobre la flora i la fauna locals, contactes, materials, eines i idees per organitzar l’activitat conjuntament.

Més informació al següent enllaç.

Publicada l’ORDRE EDU/104/2024, de 6 de maig, per la qual s’estableix el calendari escolar del curs 2024-2025 per als
centres educatius no universitaris de Catalunya.Veure document
Els ulls de la història. Una mirada immersiva sobre el patrimoni català
Experiència Didàctica Els Ulls de la Història: Portem el patrimoni a l’aula 

Des de l’Agència Catalana del Patrimoni Cultural, ens complau presentar-vos “Els Ulls de la Història”. 

Aquest projecte innovador vol ser l’oportunitat de fer arribar el patrimoni a tothom gràcies al binomi entre noves tecnologies i nous relats cuidats que transmeten l’estima pel nostre llegat i ens ajuden a reflexionar sobre el futur.  

Per fer-ho possible, centrem la mirada en quatre grans línies de treball que trobem essencials:
·       el relat: una mirada contemporània a través de microrelats i amb estil proper. 
·       l’entorn digital immersiu: un salt al metavers gràcies a la RV per crear una experiència sensorial, suggestiva i participativa.  
·       la museografia: la renovació de les museografies a cinc monuments catalans de referència, per promoure experiències de visita renovades i engrescadores, i assegurar l’accessibilitat universal i la inclusió a tots nivells. 
·       la pedagogia: una experiència didàctica itinerant centrada a treballar el nou currículum educatiu a través de l’experiència RV, per a l’alumnat de primer cicle de secundària.  
Aquest darrer punt, la pedagogia, és una de les nostres prioritats.
Per això hem creat l’Experiència Didàctica Els Ulls de la Història, una proposta immersiva que vol arribar a tots els centres de Catalunya. En aquesta aventura l’alumnat podrà conèixer cinc equipaments del territori gràcies a la Realitat Virtual, sempre acompanyat de l’equip de mediació. A més a més, l’experiència anirà acompanyada de
diverses unitats didàctiques per treballar la part prèvia i posterior. Tot amb l’objectiu de consolidar coneixements i presentar, amb un llenguatge proper, el patrimoni com un element essencial per entendre d’on venim i cap a on anem.
Per tal que el professorat pugui conèixer millor aquest projecte, des de l’ACPC organitza la presentació de l’Experiència Educativa Els Ulls de la Història. Un acte programat pel proper dijous 13 de juny, al Palau Moja (Barcelona).

A qui està adreçada aquesta jornada?

Aquest acte dirigit a professionals dels centres educatius de secundària de Catalunya, vol ser un espai de trobada on el professorat pugui conèixer com la tecnologia immersiva pot transformar l’experiència d’aprenentatge vers el patrimoni.
A l’acte ens acompanyaran representants de l’Agència Catalana del Patrimoni de Catalunya, el coordinador general del projecte i membres del servei educatiu i de l’equip tècnic, per resoldre qualsevol dubte.
En què consistirà?
Aquesta jornada informativa serà un espai on:
 Poder de conèixer el projecte i descobrir les potencialitats, els continguts del microrelat i els objectius pedagògics del programa educatiu “Els Ulls de la Història”.
 Parlar directament amb l’equip de mediació per conèixer el sistema de reserves, les itineràncies i també descobrir tot el material complementari de “Els Ulls de la Història”.
A més a més, la jornada també comptarà amb una petita demostració de l’experiència immersiva per tots els docents que assisteixin. Aquest tast permetrà comprendre com l’alumne viurà l’activitat i descobrir com la unió del contingut educatiu i la realitat virtual creen una experiència educativa única.
Després d’aquesta breu part vivencial, el professorat podrà informar-se sobre tot el contingut educatiu del programa, el sistema de reserves i també conèixer les necessitats tècniques dels espais on instal·lar aquestes aules immersives.
En acabar, els professionals docents hauran conegut les accions, l’impacte i els beneficis d’aquest nou programa educatiu itinerant creat per posar en valor el patrimoni català mentre l’alumnat gaudeix i aprèn.
Inscriviu-vos a la jornada a través d’aquest enllaç.
La recerca va a l’escola Josep Maria Madorell #NitRecerCAT 29A
Aquest dilluns 29 d’abril l’Escola Madorell va presentar la recerca “Què té d’especial el fons del riu que fa que l’aigua no marxi sota terra?” que està treballant amb els Centres Científics i Tecnològics de la UB (CCiTUB), el seu partner Magnet durant la jornada La recerca va a l’escola en el marc de la #NitRecerCAT.
Us adjuntem el programa de la jornada perquè veieu la diversitat de projectes que presentaran aquests “petits i joves investigadors”.

Díptic la recerca va a l’escola.

Pla de consum de fruita a les escoles
Fruita i llet a les escoles!

Sol·licitud de participació dels centres educatius als programes escolars de fruites, hortalisses i de llet. Curs 2024/2025

RobolotCon24 – XXIII Edició – Innovació en Programació i Robòtica Educatives

Aquesta setmana tenim la Jornada RobolotCon24 – XXIII Edició – Innovació en Programació i Robòtica Educatives que es realitzarà el dissabte 11 de maig a Olot.

La jornada RobolotCon24 s’adreça a docents de tots els nivells educatius interessats en la didàctica de la programació i la robòtica. Té per objectiu principal apropar els nous recursos, eines i línies de treball dels principals projectes i grups de recerca en l’àmbit de la innovació en la programació i la robòtica educatives.

Teniu el programa de la jornada al GTAF i també al web de Robolot i també l’enllaç a la inscripció.
Aquesta setmana, com les darreres edicions, Olot acull una estada internacional en Programació i Robòtica Educatives. Els diferents grups d’experts participaran també a la nostra jornada i compartiran el dinar amb nosaltres, amb disponibilitat i ganes de compartir experiències, dubtes i comentaris amb tots els docents que participin a la jornada.
 

Webinar sobre identitat digital a la XTCD

Què és la identitat digital? Com la podem ajudar a construir? De quins recursos disposem?

L’equip de la subxarxa COMD presenta aquest webinar de la Subxarxa de Comissió Digital en el qual la Davínia Ligero del Programa Educac del Consell de l’Audiovisual de Catalunya ens parta de la identitat digital.

També us recomanel moltíssim aquest ITINERARI SOBRE IDENTITAT DIGITAL que té publicat l’EduCAC per a treballar a primària i a secundària.

Visualitza el webinar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>