Setmana Bio per a l’alimentació ecològica

La Setmana Bio a l’Escola és una iniciativa del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, conjuntament amb el Departament d’Ensenyament i el Departament de Territori i Sostenibilitat que permetrà programar al llarg de la setmana lectiva escolar (del 23 al 17 d’octubre de 2017), tot un seguit d’activitats destinades a donar a conèixer i treballar la producció alimentària ecològica entre la comunitat educativa…

Activitats a les que es poden inscriure els centres educatius:

• Activitats lectives i xerrades divulgatives sobre producció agroalimentària ecològica.
  • Conferències de pagesos o artesans ecològics al centre, per explicar la seva feina als alumnes.
  • Jornada de portes obertes a l’hort del centre, per a les famílies i els alumnes.
  • Jocs, tallers i racons relacionats amb la producció d’aliments i l’hort escolar.
  • Visites a finques i granges de pagesos o obradors d’artesans alimentaris ecològics.
  • Jornada de mercat agroecològic al centre, amb participació de tota la comunitat educativa i amb aliments de productors locals i/o elaborats en la cuina del centre.
  • Esmorzars o dinars amb productes ecològics.
  • Passi d’algun documental sobre producció ecològica i fòrum posterior.
  • Construcció comunitari d’un compostador o qualsevol altre element relacionat amb l’hort ecològic del centre.
  • Sortida de reconeixement de fauna útil en els horts del municipi.

Productors ecològics que hi participaran.

Us adjuntem el llistat de productors, amb les seves dades de contacte i de quina manera s’ofereixen a participar. Per tal d’ubicar ràpidament aquestes explotacions, podeu consultar la seva localització en aquest mapa que s’actualitzarà si nous productors ecològics mostren el seu interès en participar-hi.

Inscripció a la Setmana Bio a l’escola

Tots aquells centres educatius interessats cal que ompliu el següent formulari especificant les dades de contacte i una breu descripció de l’activitat que es vol realitzar.

Més informació.

Si teniu qualsevol dubte, podeu posar-vos en contacte amb la Unitat de Producció Ecològica trucant al 93.409.20.90 o a través del correu electrònic eco.daaam@gencat.cat