CRP Badalona (Av. Maresme, 212)
Dijous, 1 de desembre. A les 17:30 h
Inscripció
DESENVOLUPAMENT DE LA SESSIÓ
17.30h: Presentació eduCaixa i els seus recursos Presentar eduCaixa, els kits i introduir el KitCaixa Curiosity
17.45h: A INDAGAR!
Espai de temps per a que els diferents docents, per grups, duguin a terme part d’un experiment i puguin utilitzar els materials
indagar per ells mateixos. Es farà reflexionar també sobre el procés realitzat. *
(L’experiment a realirtzar és “Com reacciona el nostre cos quan fem exercici?“.
Es duran 5-6 kits per tal que es pugui realitzar la dinàmica per grups de 5-6 persones)
que vol potenciar,…
La ciència està formada per coneixements, metodologies i processos d’indagació, així com per les persones involucrades en l’activitat científica. La metodologia d’indagació a l’aula implica realitzar observacions, formular preguntes, consultar bibliografia, planificar investigacions, realitzar experiments, utilitzar eines per recollir, analitzar i interpretar dades, proposar respostes, explicacions i prediccions i comunicar els resultats.
L’aula de ciències del present ha de mostrar un equilibri entre la concepció de la ciència com a conjunt de coneixements, com a procés i com a activitat humana.
Les activitats es poden desenvolupar de manera individual o col·laborativa i el procés pot estar orientat pel professorat, alhora que l’alumnat desenvolupa iniciativa pròpia en la planificació i desenvolupament dels experiments.
Es treballa des d’un enfocament de “recerca i innovació responsable”; on científics, ciutadans, responsables de polítiques públiques i empreses, treballen conjuntament en les prioritats de la investigació i l’impacte de la innovació, amb l’objectiu que estiguin en concordança amb els valors, les necessitats i les expectatives de la societat.
Les activitats contenen algunes idees per treballar aquests aspectes
- L’educació per a la salut
- La sostenibilitat i el reciclatge
- Energies renovables
- Les empreses alimentàries i la responsabilitat ètica
- L’impacte del canvi climàtic
- Innovació i societat
- La relativitat de les explicacions científiques
- La relació entre causa i efecte en la investigació
A càrrec de: educaixa
* Aquesta presentació forma part del cicle: “Investigar en l’àrea de coneixement del medi natural i social a educació infantil i primària“