Nou projecte educatiu al MHIC: Vinyetes Migrants

L’alumnat de 3r de l’Institut Barres i Ones de Badalona transforma en còmic les experiències migrants dels seus familiars. Serà el 19 de febrer, a partir de les 11:00 al MHIC (Museu d’Història de la Immigració de Catalunya).

La proposta expositiva entre el MHIC i l’Institut Barres i Ones de Badalona gira al voltant de dos grans eixos vertebradors: l’experiència dels testimonis migrants de l’entorn de l’alumnat i el còmic.

Ens afegim d’aquesta manera a l’exposició Vinyetes Migrants que organitza el museu. Si a la sala gran s’exposa les migracions contades en còmic al llarg de la història, en aquesta sala tenim representada la història vivencial del relat migratori contemporani.

Totes les històries que aquí es podran veure i llegir són la històries dels avis, les àvies, els pares i les mares del nostre alumnat de 3r d’ESO. Molts d’ells han fet migracions exteriors, d’altres han vingut d’Andalusia, Múrcia, Castella…uns han arribat aquí de manera voluntària i altres s’han vist obligats a abandonar els seus països i regions per altres circumstàncies. Tots plegats formen un ventall de relats que són el reflex de l’entorn que habitem.