Nou nodes d’Educació literària

Us presentem el nou nodes que acaba d’inaugurar l’equip d’Educació literària. Si bé la competència literària desenvolupa en l’alumnat la sensibilitat estètica, el gust per la lectura, l’hàbit lector i la creativitat, l’educació literària contribueix a la formació de la persona en l’assoliment de les competències cultural, social i ciutadana. Interpretar, valorar i produir textos literaris dels diversos gèneres, temes i tòpics afavoreix la comprensió del món que ens envolta, el coneixement i vinculació a la llengua i cultura pròpia i d’altri.

Tot i que es parteix de models literaris, en aquest espai web s’hi tractaran diverses disciplines com ara el teatre, el cinema, les arts plàstiques, etc. i es fomentarà el contacte amb formes literàries actuals impreses i digitals, així com amb pràctiques culturals emergents.

S’ha creat aquest espai dinàmic de comunicació transversal per:

• Afavorir l’intercanvi d’activitats, projectes i itineraris.
  • Oferir recursos per al professorat per treballar-los a l’aula o al centre.
  • Compartir recomanacions i novetats editorials.
  • Descobrir obres literàries de qualitat per llegir de manera autònoma o guiada en funció dels interessos, gustos i necessitats de l’alumnat.
  • Promoure la formació literària adreçada a l’educació primària, secundària i batxillerat per tal de crear una comunitat de lectors amb referents compartits.
  • Fomentar el contacte directe amb l’experiència de la literatura mitjançant rutes, espais i la visita d’autors.
  • Oferir eines per acostar el patrimoni literari català a l’alumnat mitjançant la lectura i el comentari de textos que ens ajudin a escoltar la veu dels autors i autores clàssics catalans en clau actual.