KUDIs de Competència Digital Docent

Activitats autoformatives, del 13 de juliol al 30 d’agost.

Les Kudi són càpsules autoformatives de 10h de durada certificades. Per poder participar en aquest tipus de formació cal inscriure’s a Odissea. Per a la certificació, un cop finalitzada la Kudi, els participants poden accedir a la inscripció del GTAF mitjançant un enllaç que es proporciona si es compleixen les condicions exposades a cada Kudi.

A continuació us els enllaços i una breu descripció de cadascuna de les Kudi que s’ofereixen:

KUCD – Kudi de Competència Digital Docent
Aquesta càpsula planteja apropar els docents als diferents entorns virtuals per al seu ús des de la didàctica, la gestió, la comunicació i la col·laboració, l’ètica i el civisme digital i el desenvolupament professional.

KUBL- Kudi de Blended Learning o Educació híbrida
Aquesta càpsula permet conèixer el model Blended-learning o Educació Híbrida per tal de generar una proposta senzilla per aplicar-lo amb l’alumnat i compartir idees i propostes amb les persones participants. Al llarg de la càpsula s’exploren les característiques i possibles aplicacions didàctiques del model i es faciliten tot un seguit de recursos que es podem explorar i integrar a la proposta.

KUEI – Kudi d’Educació Infantil
Aquesta Kudi es presenten Propostes per entendre el món que ens envolta: inici del pensament matemàtic, Programació robòtica, Google maps i Realitat Augmentada., utilitzant tecnologia que està a l’alça en les escoles. Ofereix també activitats per fer amb el Google Maps, aplicació que ja tenim incorporada en la nostra vida quotidiana i que pot entrar en les propostes per als nens i nenes d’infantil.

KUCC – Kudi de Creació de continguts
En aquesta càpsula es treballaran diferents recursos sobre la creació de continguts visuals que permeten mostrar informació de forma resumida.

KUCO-Kudi de Cerca i organització de continguts digitals
En aquesta càpsula es treballaran diferents recursos relacionats amb la “cura de continguts” per cercar, seleccionar, classificar, transformar i compartir informació, especialment l’etiquetatge i els serveis de marcadors socials. Les eines de cura de continguts són  cada vegada més presents en les nostres estratègies com a docents ja que es fa necessari gestionar tota la informació que ens arriba per poder seleccionar aquella que ens és realment interessant.

KUCL-Kudi de Classroom
Aquesta Kudi és un primer pas introductori al que és Classroom. La Kudi té 5 activitats que es van obrint a mida que es facin les anteriors, i una avaluació final on únicament s’ha de compartir la classe de Classroom.

KUNA- Kudi de Narrativa Digital
Des del principi dels temps la humanitat ha explicat històries. Per a vendre, entretenir, convèncer, ensenyar, transmetre coneixements… Fins ara tot això només podia fer-se de manera oral o escrita. Amb l’arribada de la tecnologia de forma universal, s’ha obert un món de possibilitats. La narrativa digital o digital storytelling aplicada a l’Educació és un recurs poderós per captar l’atenció dels alumnes i motivar-los a participar.

KURG- Kudi de Representació gràfica de continguts
Càpsula que ofereix diferents recursos per presentar informació de forma esquemàtica: mapes conceptuals, esquemes, línies del temps

I aquí us deixem altres activitats d’autoaprenentatge que us podern interessar.