Les dades estadístiques sobre equipament i ús de les TIC posen xifres a una realitat que ja coneixem: l’accés a tecnologia connectada a internet per part dels infants arriba cada cop més aviat:
- a 10 anys en són usuaris habituals, sigui amb dispositiu propi o amb un de compartit;
- abans dels 11, gairebé el 95% disposa de mòbil (propi, o algun “heretat” de la família, sense SIM però amb connexió a la wifi de casa).
- En arribar a la secundària, el 92,% el tenen en propietat (*).
Integrar l’educació mediàtica des del moment que comencen a interactuar amb la tecnologia i les pantalles és indispensable. I les famílies juguem un rol crucial en aquesta tasca, seguit de les escoles. Tenim recursos per fer-ho, no els deixem sols. En aquest butlletí us n’expliquem alguns.
El Govern de la Generalitat va presentar a finals de setembre una guia sobre com gestionar Les tecnologies digitals a la infància, l’adolescència i la joventut. En la seva elaboració han participat tres departaments, Salut, Drets Socials i Educació, coordinats pel Pacte Nacional de Salut Mental adscrit al Departament de la Presidència.
A la guia trobareu pautes sobre quin acompanyament digital hem de fer a infants i joves en l’ús de la tecnologia des de l’àmbit familiar o els centres educatius. Us ho expliquem aquí.
A la guia trobareu pautes sobre quin acompanyament digital hem de fer a infants i joves en l’ús de la tecnologia des de l’àmbit familiar o els centres educatius. Us ho expliquem aquí.
Comencem a la secció de Famílies de l’eduCAC, on trobareu nombrosos articles i altres materials, que van des de l’ús del mòbil fins a com identificar fake news. Darrerament, hem parlat dels riscos del sharenting i sobre la nova xarxa social que comença a fer-se espai entre els joves, BeReal. Estan tots agrupats a Continguts i recursos.